|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg er strengere enn deg, hadde ikke byttet tallerken eller gitt annen drikke etter at barnet har sagt hva det ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger noen synspunkterSyns på ingen måte du er for streng. Men når gutten først hadde fått ny tallerken så skjønner jeg at han ble sendt fordi han ikke fikk den andre tingen han ville ha. Det er noe med å være konsekvent i forhold til det man gjør.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg er nok hakket strengere enn deg. Den gule tallerkenen hadde fått blitt på bordet, og jeg hadde ikke latt h*n fått juice tilslutt. Jeg er heller ingen fan av at hele måltidet preges av vræling, så jeg hadde nok tatt med meg gullet bort fra bordet og satt meg ned en rolig plass og prøvd og forklare hvorfor ting ble som de ble. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg hadde byttet tallerken, fordi jeg hadde gitt han gul uten å spørre hvilken farge han ville ha. Hadde han sagt "jeg vil ha den gule" for så å ombestemme seg til blå (daglig) ville jeg ikke byttet. Jeg ville ikke byttet til juice når han hadde spesifisert melk. Det handler om å se konsekvenser av hva man velger. Da måtte han ha drukket opp melken for så å få juice. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: Trenger noen synspunkter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
Du markerer grensene |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg hadde gjerne byttet tallerkenen, men når barnet har sagt hva h*n vil ha å drikke hadde det blitt med det. Jeg ber vrælende unger gå fra bordet, og så snakker vi om det etterpå.
Sånn har vi også, og det fungerer veldig greit. Det hender også her at vi ikke blir helt enige, men da bestemmer vi oss allikevel for en metode, noen ganger er det min andre ganger mannen sin.
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
Hittil har vi gjort det slik vi også, men jeg ser ikke bort i fra at det kan komme en gang hvor ingen av oss klarer å svelge, eller stå for, den andres løsning. Da tenker jeg at man heller får gjøre forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg gir som oftest mine et valg i utgangspunktet.:erfaring: Vil du ha den blå eller gule tallerken? Vil du ha vann eller melk?
![]() |
![]() |
#12 |
frakoblet
|
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg ville nok byttet tallerken, men gitt et konkret valg om drikke; Melk eller vann? Valget hadde stått, og så kunne hun heller fått melk etter å ha drukket opp. Jeg gidder ikke krangle om uvesentlige ting som farge på glass og tallerkner, sparer det heller til litt viktigere ting. Pick your fights.
![]() |
#13 |
ræv med ører
Her kan jeg signere.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg er stort sett enig med de andre her om konkrete valg, men jeg tror også på å velge sine slag, og i en situasjon med besterforeldrene der tror jeg nok jeg ville valgt å unngå konflikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg synes sant og si at du var for snill, og jeg tror ikke du hadde unngått den situasjonen om du hadde gitt ham juice - da hadde det like gjerne vært melk igjen. Jeg tror barn i den alderen er på leit etter hvor grensen går, og prøver seg fram helt til du sier nei. Jeg synes du burde satt ned foten med en gang - altså ved feil farge på tallerken. Og jeg synes heller ikke det er greit at man tillater vræling under hele måltidet. Da ville jeg tatt med barnet ut, og sagt at slikt vil vi ikke ha ved bordet og at vi går tilbake når han er klar til å spise rolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
anglofil
![]() Sv: Trenger noen synspunkterJeg har aldri problem med å bytte tallerken eller glass (daglig hvis rosa available!), synes det er helt uproblematisk. Men hadde heller ikke gitt annet drikke. Hvis lillemor hyler og skriker på trass så løfes hun vekk og ut av rommet. Får beskjed om å komme tilbake når hun er "ferdig". |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kidding, right?
|
Enig.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |