|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: ...og kva gjer ein førstekonsulent?Førstekonsulent brukes også til å markere utdannelsesnivå. En førstekonsulent har cand mag/bachelor, mens en rådgiver (nivået over) har hovedfag/mastergrad.
|
|
|
#2 |
|
Tatt på
|
Sv: ...og kva gjer ein førstekonsulent?
Litt ulik praksis der og forstår jeg. Jeg har akkurat blitt flyttet opp til rådgiver etter videreutdanning og er fortsatt langt unna hovedfag/master. Men har over Bachelor nå hvertfall.
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ...og kva gjer ein førstekonsulent?Tusen takk for svar.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: ...og kva gjer ein førstekonsulent?En førstekonsulent er en saksbehandler ja. Jeg kjenner ikke igjen denne rekkefølgen: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: ... og kva gjer ein førstekonsulent?Jeg tror ikke saksbehandler er en egen stillingskode, men mer en tittel som beskriver hva man jobber med. Du kan være førstekonsulent uten å være saksbehandler, men kan være saksbehandler uten å være førstekonsulent også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: ...og kva gjer ein førstekonsulent?
En førstekonsulent trenger ikke å være en saksbehandler, nei. "Konsulent", "førstekonsulent" og "rådgiver" er gjerne betegnelser som viser hvor i lønnshierarkiet man er, mens "saksbehandler" sier noe om hva du faktisk jobber med. En IT-konsulent eller webredaktør er for eksempel typisk ikke en saksbehandler, men kan godt være førstekonsulent eller rådgiver.
|
|
|
#7 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: ...og kva gjer ein førstekonsulent?Åkai, sidan me først er i gang: kva tenar ein førstekonsulent i staten da?
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: ... og kva gjer ein førstekonsulent?Førstekonsulenter i staten lønnes i lønnsramme 22 (http://medlem.ntl.no/NTLBasen/Conten...STATEN.PDF.PDF) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|