Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvilken dekk kjører dere med?
Helårsdekk 2 2,60%
Piggdekk 32 41,56%
Vinterdekk (uten pigger) 41 53,25%
Har ikke bil 2 2,60%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 09:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke dekk kjører dere på om vinteren?

Pigger. Det er så mye is her (blir aldri snø, bare speilglatt is overalt) at det er galskap å kjøre uten. Gjorde det et år, har aldri vært så redd. *angst*

Gammel 20-10-07, 11:30   #2
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her kjøres det på piggdekka som fulgte med bilen da vi kjøpte den. Vi må bytte dekk til neste vinter, og kommer da til å kløpe piggfrie dekk.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:33   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjører med piggdekk. Dette fordi vi har en lang bakke opp til barnehagen og den er ikke brøytet eller strødd alltid. I tillegg kjører vi til mine og mannen s foreldre og det er ganske langt og med til tider glatte veier.

Gammel 04-11-07, 20:22   #4
Unagi
Total awareness

Unagi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Unagi er litt kul
Standard

Her går det i piggdekk. Føler meg av en eller annen grunn tryggere på piggdekk, og det er jo viktig å føle seg trygg når man kjører bil. Har egentlig ikke vurdert piggfrie i det hele tatt.

Gammel 07-12-07, 23:48   #5
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Min får på seg sine fine piggfrie vinterdekk.

Gammel 08-12-07, 00:02   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Piggdekk på den eine bilen, piggfrie vinterdekk på den andre (fordi dei var på bilen då vi kjøpte den sist vinter).

Sist vinter tykte eg det fungerte veldig bra med piggfrie dekk, men i år har antiskrensfunksjonen (heiter den det?) slått inn både titt og ofte, og eg køyrer VELDIG forsiktig på glatte vegar, så no er eg eigentleg byrja å føle meg litt utrygg på piggfrie dekk. Vi får vurdere det utover vinteren, trur eg. Brøytinga her er ikkje akkurat imponerande og salting er ikkje-eksisterande på anna enn nokre få hovudstrekningar. Vi får nokre sandkorn no og då, gjerne etter at vi har sklidd rundt på glatta halve dagen, så eg er litt skeptisk.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.