Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket bilsete til ettåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 16:01   #21
RoKev
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2007
RoKev har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

Lillegutt blir 1 år nå i Oktober, og vi har kjøpt Brio Zento til han. Det går opp til 25 kg, og vi er kjempefornøyd med det setet.

Gammel 26-09-07, 17:32   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Britax Secura er også et godt alternativ. Eneste er at det er litt usikkert om setet kan brukes med 2pkt. Det står litt motstridende i bruksanvisningen men vi håper Britax kommer med noe skikkelig svar snart. Har man 3-pkt alle plasser så er det ikke noe problem ihvertfall.

Hm?
Jeg har aldri sett noe motstridende om det i min bruksannvisning?

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med Secura, veldig godt sete som oppfyller alle kravene dine. Avkommet sitter meget bra også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:13   #23
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hm?
Jeg har aldri sett noe motstridende om det i min bruksannvisning?

Hvordan leser du bruksanvisningen da? At det kan monteres med to-punkt eller at det ikke kan?

Gammel 26-09-07, 19:16   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

Hvordan leser du bruksanvisningen da? At det kan monteres med to-punkt eller at det ikke kan?

Ja, det glemte jeg jo å si
Jeg leser at den kan brukes med to-punkt, samme som jeg fikk beskjed om i butikken da jeg kjøpte setet (ikke at jeg stoler på alt de sier nei). Men det står på hjemmesiden til Britax også, at Secura kan brukes på alle passasjerplasser.
Hvor står det at den ikke kan brukes me to-punkt?

Gammel 26-09-07, 19:57   #25
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

S23, under bildene med beltetyper.

Sitat:

Dette barnesetet skal bare brukes med BÅDE bekken- og diagonalbelte

Gammel 26-09-07, 21:32   #26
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette setet er det eneste som virkelig egner seg fra nyfødt og opp til 18kg. Men det betyr ikke at det ikke er et godt sete fra 9-18kg. Vi skal kjøpe dette til lillebror når han er ferdig med MaxiCosi'n sin. Setet er ganske dyrt så er kanskje derfor selgerene ikke pusher det til gruppe 1-kjøpere. Hvis du bestemmer deg for dette så koster det 3000sek på Happyland. Altså mye å spare på å ta en svensketur.

Vi var på briobutikken hin dagen og sjekket ut dette setet.
Hun sa det kostet 2990,- norske.

Har hun sagt feil til oss hun da?

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:04   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Vi var på briobutikken hin dagen og sjekket ut dette setet.
Hun sa det kostet 2990,- norske.

Har hun sagt feil til oss hun da?

På "vår" Brio-butikk kostet det 3999 for et par dager siden, så jeg gjetter på at hun sa feil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:37   #28
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun gikk jo til og med til kassen for å sjekke...
Tror jeg må spørre igjen...

Gammel 26-09-07, 22:48   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Hun gikk jo til og med til kassen for å sjekke...
Tror jeg må spørre igjen...

Gi meg for all del beskjed dersom det viser seg å være rett, det hun sa.

Gammel 26-09-07, 22:51   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Hvor får man tak i dette? Jeg har mistet støttebenet, finner det ingen plass.

Spør på Brio. Vi har nå i hvert fall fått tak i ekstra forankringsseler der. (Det var på Lagunen, på Vestkanten er de jo helt hinsides all fornuft. )

Gammel 26-09-07, 22:56   #31
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Besafe Izi kid bakovervendt og Duologic til vår 2,5 åring på 15 kg. Det er god plass til han i begge setene, men jeg tror han sitter litt bedre i Izi Kid setet... Det kan ha noe med at han har bedre utsikt og kommer litt høyere i bilen i det setet.

Jeg tror allikevel at jeg holder en knapp på at Duologicen er et bedre sete, det virker som det har bedre beskyttelse rundt hodet og fra sidene (jeg har ikke sett noen tester som tester begge stolene samtidig).

Minus på Duologicen er at den er så høy at den sperrer litt utsikt for sjåføren, bakover til høyre i vår bil. Vi har setet bak passasjeren.

Gammel 26-09-07, 23:16   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har også Duologic og er veldig fornøyd. Enkel montering med bare bilens belter (både to og tre punkts belte) er ett stort stort pluss. Det står stødig og fint i vår bil. Eneste aberet er at det tar en del plass, så snuppa på 85? cm sitter med ganske bøyde ben allerede. Men vi har dårlig plass i baksetet og jeg vet jo ikke hvordan det ville vært med ett annet sete. Duologic kan ikke snus.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 09:33   #33
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Vi har også Duologic og er veldig fornøyd. Enkel montering med bare bilens belter (både to og tre punkts belte) er ett stort stort pluss. Det står stødig og fint i vår bil. Eneste aberet er at det tar en del plass, så snuppa på 85? cm sitter med ganske bøyde ben allerede. Men vi har dårlig plass i baksetet og jeg vet jo ikke hvordan det ville vært med ett annet sete. Duologic kan ikke snus.

Min sønn sitter i DuoLogic i vår Golf, han er 88 cm lang og har også litt bøyde ben, men han klager ikke. Det ER IKKE farlig å sitte med bøyde ben.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 09:42   #34
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Min sønn sitter i DuoLogic i vår Golf, han er 88 cm lang og har også litt bøyde ben, men han klager ikke. Det ER IKKE farlig å sitte med bøyde ben.

Neida, jeg er klar over at det ikke er farlig. Og snuppa klager ikke i det hele tatt, hun er heldigvis glad i å kjøre bil og det kommer sjelden sure miner. Hun ser ganske godt ut av vinduene fra setet. Jeg har ingen planer om å snu henne på leeenge ennå

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 19:50   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

S23, under bildene med beltetyper.

Oh my gosh.
Jeg bruker det jo i midten bak med topunktssele.
Hvem er det som kan svare på dette?

Gammel 27-09-07, 21:00   #36
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilket bilsete til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Oh my gosh.
Jeg bruker det jo i midten bak med topunktssele.
Hvem er det som kan svare på dette?

Et annet sted i bruksanvisningen står det at man kan bruke bare bekkenbelte, så litt forvirrende ja.

Jeg har sendt mail til Britax men har ikke fått svar ennå.

Gammel 28-09-07, 01:43   #37
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gi meg for all del beskjed dersom det viser seg å være rett, det hun sa.

Hun har nok sagt feil.
Spurte samme butikk i dag, og det koster 3990,-

Skulle jo nesten bare ha kjøpt det da hun sa 2990,-

Gammel 02-10-07, 23:18   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Teomannen og jeg var og kikket på et DuoLogic i dag, og dessverre traff vi på en butikkmedarbeider som ikke kunne selv det mest elementære om bilseter: "Jeg gjetter på at det skal festes slik! " Supert, en hver idiot kunne se at det ikke var i nærheten av hvordan det var festet i bruksanvisningen, og hvis det skal gjettes, kan jeg like gjerne gjøre det selv.

Uansett så testet vi setet etter beste evne i en Golf stasjonsvogn, og vi fikk det omtrent ikke inn i bilen, langt mindre festet det på en slik måte at det gikk an å sitte to voksne i bilen etterpå. Og da lurer jeg på om den bøylen som hviler mot bakseteryggen kan skyves inn eller forkortes på noe vis? Slik det var da vi testet det, tar setet for stor plass til at det kan brukes i noen av de bilene som vi benytter.

Gammel 02-10-07, 23:25   #39
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har DuoLogic i vår 2000 mod. Golf stv, det er ikke noe problem :hm:

Den kan ikke forkortes nei.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.