Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Små hull i klærne = mus??

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 15:32   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små hull i klærne = mus??

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Min teori er at møll flyr inn i klesskapet, spiser hull i klær samt setter til livs store mendger sokker (men bare en fra hvert par, møll er snille slik). Deretter går møllen inn i et puppestadie, hvor de blitt er store og myke og ligner tilforlatelig på uformelige ullgensere. Etter noen ukers tid klekkes de ut til mange forskjellige typer klær som man aldri kan huske å ha kjøpt eller brukt.

Det er et naturens mirakel, men forårsaker desverre fulle klesskap og flytting til stadig større boliger, noe som igjen påvirker samfunnsøkonomien. Så når en møll spiser hull i klær i Amazonasjungelen kan det fort resultere i boliggalopp i Norge. Boligprisene i Norge har falt litt i høst, og det skyldes nok gjerne at møllbestanden i år er lavere enn på lenge.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:33   #22
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Så godt at vi fikk en skikkelig forklaring her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:34   #23
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Min teori er at møll flyr inn i klesskapet, spiser hull i klær samt setter til livs store mendger sokker (men bare en fra hvert par, møll er snille slik). Deretter går møllen inn i et puppestadie, hvor de blitt er store og myke og ligner tilforlatelig på uformelige ullgensere. Etter noen ukers tid klekkes de ut til mange forskjellige typer klær som man aldri kan huske å ha kjøpt eller brukt.

Det er et naturens mirakel, men forårsaker desverre fulle klesskap og flytting til stadig større boliger, noe som igjen påvirker samfunnsøkonomien. Så når en møll spiser hull i klær i Amazonasjungelen kan det fort resultere i boliggalopp i Norge. Boligprisene i Norge har falt litt i høst, og det skyldes nok gjerne at møllbestanden i år er lavere enn på lenge.

Gammel 02-10-07, 15:38   #24
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

torsk: du skal hvertfall få en blomst for utrolig god, kreativ og orginal forklaring

Jeg husker mormor snakket mye om møll, og de også etterlater noen form for spor.. foruten om de mest åpenbare sporene som hull. Men det er blitt mindre av de, siden klærne nå henger ofte i skap og ikke i mørke, fuktige loft eller kjellere.
Jeg ville tippet at du har vasket klærne sammen med noe som har skapt hullene, eller at det er selve vaskemaskinen. Kanskje klærne er blitt vasket for hardt? For full maskin?
Ellers holde jeg en god knapp på de underjordiske ja

Gammel 03-10-07, 14:00   #25
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Møll lukter visst også litt gammelt. Husker min farmor la møllkuler i kleskapene sine.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 14:09   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 04-10-07, 09:57   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Møll lukter visst også litt gammelt. Husker min farmor la møllkuler i kleskapene sine.

Møllkulene lukter pøkk :erfart:
Etter å ha ryddet etter min farmor får jeg nå møllkulelukt i nesa bare ved å høre om de.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 10:13   #28
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Viss jeg vasker tynne klesplagg sammen med klær som har glidelås, blir det noen ganger sånne hull. Takk til mannen min som oppklarte mysteriet for meg (og som antagelig har bedre husmorgener enn meg...)

Ah...

Jeg opplever også hull i klær innimellom, og har endevendt maskina på jakt etter skarpe gjenstander, men uten resultat. Kanskje løsningen er så enkel som at det er andre klær som er synderen ja...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:12   #29
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Dongeribukser med glidelåsen open er ofte syndaren her. Men torsk si forklaring var absolutt mykje betre!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:30   #30
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vaskemaskin kan gjøre sånt. Skikkelig irriterende.

Ja, mammas gamle vaskemaskin lagde slike hull i alle t-skjortene mine.

Torsk: Din forklaring var forøvrig mye bedre!

Gammel 04-10-07, 12:26   #31
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Jeg holder en knapp på vaskemaskinen

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:55   #32
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvis det er ull/pels kan det være en type biller også. Små og sorte, og veldig vanlige i allefall i Oslo.

Fettklannere
De liker spesielt hvis det er flekker på klærne, men de er glade i ull også...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 19:59   #33
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ogsaa hört at det er vaskemaskinen. Naa har jeg faktisk glemt aa sjekke om det fortsatt blir hull i mine topper etter at vi fikk ny vaskemaskin. Det skjedde ofte för, men det rareste var egentlig at hullene hadde det med aa komme paa akkurat samme sted, saa jeg tror egentlig ikke at det kan ha vaert vaskemaskinen likevel. Tenkte paa belter, men det bruker jeg egentlig ikke saa ofte. Rart

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:03   #34
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Tipper møll - det har vi hatt her i det siste. De har desverre forsynt seg av nøstebarnulla. Mener behandlet ull er insatt med noe som holder møllen borte - i hvert fall advarer Nøstebarn om at deres ull er spesielt utsatt og bør oppbevares i gjennomsiktig (møll liker mørke) tett plastikk. Det er møllarvene som lager hullene, tror jeg.

Men jeg synes det er mye hyggeligere å tenke at torsk har rett.

Gammel 04-10-07, 21:24   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Min teori er at møll flyr inn i klesskapet, spiser hull i klær samt setter til livs store mengder sokker (men bare en fra hvert par, møll er snille slik). Deretter går møllen inn i et puppestadie, hvor de nå er blitt store og myke, og ligner tilforlatelig på uformelige ullgensere. Etter noen ukers tid klekkes de ut til mange forskjellige typer klær som man aldri kan huske å ha kjøpt eller brukt.

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Fettklannere
De liker spesielt hvis det er flekker på klærne, men de er glade i ull også...

Gammel 05-10-07, 05:29   #36
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Sorry, fleskeklanner heter de - jeg tenkte feil. (og det er ikke tull)

Gammel 05-10-07, 05:30   #37
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Sorry, fleskeklanner heter de - jeg tenkte feil. (innlegget mitt var seriøst ment)

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.