Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkel uten pedaler, hvor?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 00:38   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel uten pedaler, hvor?

De lærer seg å holde balansen uten stresset med en vanlig sykkel og man unngår dermed f.eks. støttehjul når de begynner med vanlig sykkel.

Gammel 04-10-07, 00:39   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Hva er fordelen med sykkel uten pedaler?

Barna får trent på balansen.

Gammel 04-10-07, 10:57   #23
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De lærer seg å holde balansen uten stresset med en vanlig sykkel og man unngår dermed f.eks. støttehjul når de begynner med vanlig sykkel.

Aha! Noterer at vi skal kjøpe balansesykkel neste sommer.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 11:53   #24
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 1500,- kr er helt ute Vi betalte ca 60 dollar for den vi kjøpte, og selger sendte den som gave rett til lillesøster, så det ble ingen toll heller. Det ble litt frakt da, for den veier endel.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 16:19   #25
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brio butikker har i høst hatt en fin en til kr 299,-. Vi har den. Har ikke bilde av den i farta.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:24   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tre?

Gammel 04-10-07, 20:27   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tre?

Var det i tre du skulle ha? Det er ikke den fra Brio nei. Den er som en vanlig sykkel i metall, men uten pedaler.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:29   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Helst i tre, ja. De er jo mye finere.

Gammel 04-10-07, 20:30   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke i tre, men disse var tøffe synes jeg;

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:42   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var jo litt fin, selv om den ikke var i tre. (prisen var finere også)

Vi har denne til lillegutt, men en størrelse opp (for barn fra 95cm og opp, mener den heter Puky XL), så den er også med bremser, kjøpt på ebay.de (det heter laufrad på tysk)
Den er helt fabelaktig!
Jeg skryter av den til alle som vil høre og kaller den mitt beste barneutstyrskjøp noensinne
Mener jeg betalte ca 100 euro+ importkostnader for den.

Vi sykler tur sammen nå, han får altfor stor fart til at jeg har sjans til å holde følge til fots.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:46   #31
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Laufrad er genialt, ja. Jeg bor i Tyskland og her har "alle" det. Min sönn begynte aa "sykle" paa den da han var ca. to aar (fra beina er lange nok til aa komme ned paa sidene) og det er noe de kan automatisk, selv om de blir mye flinkere etterhvert, saaklart. Han brukte den frem til han fikk vanlig sykkel til fireaarsdagen. Vanlig sykkel var selvsagt uten stöttehjul fra begynnelsen, for det er jo helt overflödig siden de allerede har laert aa holde balansen paa Laufrad. Han laerte aa sykle paa vanlig sykkel i löpet av to minutter, og dette er vanlig.

Jeg maa legge til at Laufrad er supert paa flatt omraade og paa asfalt eller bra grusveier. I bakker og paa ujevnt terreng er det ikke noe saerlig tror jeg, selv om jeg strengt tatt aldri har prövd.

Vi har hatt like-a-bike i tre, som er den modellen som er sett paa som den beste her nede, selv om det sikkert ikke er saa store forskjeller.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:51   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg maa legge til at Laufrad er supert paa flatt omraade og paa asfalt eller bra grusveier. I bakker og paa ujevnt terreng er det ikke noe saerlig tror jeg, selv om jeg strengt tatt aldri har prövd.

Vi kjører mye i ulendt terreng! Lillegutt bruker sin løpesykkel på traktorveier i skogen, han suser oppover bakkene mye fortere enn jeg har sjans til på min sykkel. Noen ganger løper han oppover på sykkelen mens jeg må DYTTE min! Nabogutten som har tohjulssykkel med støttehjul har ikke sjans til å være med på disse turene, rett og slett fordi støttehjulene blir for "sårbare" for det ujevne underlaget, og fordi han ikke klarer sykle opp bakkene.
Ujevnt terreng går også helt greit (traktorveier er ganske røffe), de får veldig god kontroll siden beina er i såpass god kontakt med bakken.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 20:53   #33
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Vi kjører mye i ulendt terreng! Lillegutt bruker sin løpesykkel på traktorveier i skogen, han suser oppover bakkene mye fortere enn jeg har sjans til på min sykkel. Noen ganger løper han oppover på sykkelen mens jeg må DYTTE min! Nabogutten som har tohjulssykkel med støttehjul har ikke sjans til å være med på disse turene, rett og slett fordi støttehjulene blir for "sårbare" for det ujevne underlaget, og fordi han ikke klarer sykle opp bakkene.
Ujevnt terreng går også helt greit (traktorveier er ganske røffe), de får veldig god kontroll siden beina er i såpass god kontakt med bakken.

Da laerte jeg noe nytt, selv om jeg nok maa lete lenge for aa finne slike veier her.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 21:34   #34
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som liefje skriver, så er laufrad stort i Tyskland. Vi kjøpte den forrige vår fra myToys, jeg vet ikke hva de tar for å frakte til Norge. Da jeg søkte på tyske nettsider fikk jeg ihvertfall opp mengder av løpesykler, både i tre og i metall.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.