Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?
Opprinnelig lagt inn av lijander, her.
Akkurat som at røykerene ikke eier hele verden, gjør ikke ikke-røykerene det heller.
Du har virkelig skjønt poenget.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det var da ikke det hun sa. Hun sa at det ikke er sikkert man tar nok hensyn selv om man tror det selv, og det er jo klart at det kan skje. For eksempel er det sikkert mange røykere som ikke tenker på at det kan plage kollegene deres at jakken som henger i garderoben lukter veldig sterkt av røyk - hvis man ikke legger merke til lukten selv, faller det en kanskje ikke inn at den kan plage andre, og dette kan skje selv om man alltid er nøye med å gå langt unna utgangsdøren og veien forbi bygningen når man skal røyke. (Det var et eksempel fra min arbeidsplass.)
Takk.
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Men skjønnes ikke poenget her, da? Flertallet her bruker parfyme daglig, in fact, flere sier at de aldri går ut av døren uten.
NÅ skal jeg ikke si mer! 
Jeg bruker veldig sjelden parfyme, så! 
Mener du seriøst at folk blir dampet ned av sigarettrøyk i Norge i dag?
Her det LITT sigarettLUKT man reagerer på, fordi man ikke synes det lukter godt, er kvalmende, ubehagelig, etc.
Jeg tror neppe Skilpadda f.eks, får kreft av at det lukter røyk av ei jakke i garderoben på jobben.
Lukter det derimot parfyme av den, kan folk bli "syke", der og da. Allergi, heter det. Get it?
NÅ skal jeg ikke si at jeg ikke skal si mer. Men jeg prøver å ikke si mer...
Er det LUKT er det også skadelige partikler man puster inn, Line. Parfyme er ikke skadelig for andre enn allergikere. Røyk er farlig for alle.
Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen. 
Eller jo, jeg gjør faktisk det.
Parfyme er greit å utsette andre for, ikke røyklukt.
Fordi?
Se forrige svar.