Sv: Tv på barnerom
Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.
Joda, men jeg forstår ikke hva man trenger en tv på barnerommet til. Unger kan vel få se tv i stua?
Vi har ikke TV på rommet til jentene (de deler rom). Men jeg kan se "behovet" for en TV på rommet. Vi har TVen vår i stua som er oppholdsrommet, så hvis vi har besøk av både voksne og barn er det umulig å føre en samtale hvis ungene skal se på TV samtidig. Jeg synes ikke det er så gøy å sitte og se på barne TV når vi har besøk.
Hvis jeg hadde fått det slik jeg mener er perfekt hadde vi hatt det som følger:
a) Mye større bolig (Det er her hovedutfordringen ligger )
b) Eget lekerom med "plombert" TV og DVD spiller. TVen skulle også vært flatskjerm og mulig å "lukke inne". TVer er usedvanlig lite dekorative.
c) Flatskjerm i stua. Skulle hatt en jeg kunne ha kjørt skjermsparer på slik at den kunne ha blitt et dekorativt element. DVD, opptaker eventuelt et spillekonsoll. Mulighet for å koble på PC.
d) En miniatyrTV på kjøkken slik at jeg kunne ha sett det samme som jentene ser når jeg lager mat. (Vi lager mat mens de ser på barneTV og spiser middag rett etterpå.) Synes det er greit å følge med fordi det har en del med felles referanser ol å gjøre. Jeg ser på TV sammen med ungene når jeg har anledning.
Konklusjonen er vel at jeg må rane en bank før jeg får det som jeg vil ... Per i dag kommer det ikke TV på rommet. Det er først og fremst behov for plassen til andre ting som er hovedårsaken.