Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvem mener du er intellektuell?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 21:53   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem mener du er intellektuell?

Jeg har ingen tro på at det skjedde noe dramatisk med hjernen min i det jeg ble student.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 21:54   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg har ingen tro på at det skjedde noe dramatisk med hjernen min i det jeg ble student.

Ikke min heller. Men det er nå om studenter ordet oftest brukes da.

Gammel 10-10-07, 21:57   #3
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ikke min heller. Men det er nå om studenter ordet oftest brukes da.

Dvs at er man disiplinert og leser.. Da er man smart. Kanskje ikke..
Jeg legger "smart" inn i begrepet intellektuell et sted.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:01   #4
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Med en person som er intellektuell, så tenker jeg på en som er vis. Ikke bare fordi en er flink teoretisk, men også skjønner den praktiske delen. Så en person med kunnskap og er reflekterende, gjerne pga av erfaring, det er intellektuell person i mine øyne. Akkurat nå så kommer jeg ikke automatisk på hvem jeg vil putte i den båsen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:02   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begreper intellektuell brukes vel som regel om mennesker med høyere utdannelse, men også om mennesker om kan og vet veldig mye ( og det er det da slett ikke alle med høyere utdanning som gjør!)

Jeg synes det hefter både positive og negative assosiasjoner til begrepet.
På den ene siden synes jeg slett ikke at det er noe galt i å være intellektuell ( les: belest og intelligent).
På den andre siden, blir jeg uvel når begrepet intelektuell blir brukt i tide og utide av åndssnobber som i samme åndedrag er narraktige nok til å tillate seg å se ned på "ikke-intelektuelle".

Snobberi - det være seg ånds-, materielt- eller kultursnobberi, er en gedigen avsløring av egen manglende klokhet og livsvisdom.

Sist redigert av Pebbles : 10-10-07 kl 22:29.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.