Sv: Overvekt kontra undervekt ...
Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.
Nja, ikke alltid det. Jeg skal love deg at en småspist undervektig/slank får skulende og megetsigende blikk dersom de spiser seg en salat til lunsj, eller har liten apetitt en dag. Og har man dårlig apetitt som slank/tynn/undervektig, så oppfordrer alle en til å spise "for du trenger litt kjøtt på beina dine, du er jo så tynn". Og spiser en godt en dag, så "er det så kjekt å se at du spiser så masse". Hva man enn gjør, så er noen opptatt av hva en spiser og hvor mye en spiser, og forteller det til en, - det er fryktelig slitsomt og frustrerende i lengden.
Dette merket jeg godt etter at jeg fikk elstejenta. Jeg var da ganske tynn og fikk mange kommentarer på hva jeg spiste og hva jeg burde spise.
Fikk også kommentarer som: " så stygg du er nå, du må se å legge på deg litt". Tviler på at en overvektig hadde fått den motsatte kommentaren.