Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Hvorfor er det slitsomt? Hva er det dere gjør som får dere til å bli slitne av det å ha barn? For store krav til dere selv? Lar ungene regjere? Hva? Jeg må ærlig talt si at jeg ikke helt forstår hvordan to voksne mennesker kan bli sliten, ofte eller hele tiden, av å ha et barn eller to.
Kanskje jeg bare er lat? Det er en mulighet. Det å kle på ham mens han spreller i alle retninger, å skulle rekke jobben og han bare ikke vil samarbeide, å prøve å få i ham mat, at han løper inn med sølete sko, at han er våken hele natten fordi han har falsk krupp mens jeg får hodepine av søvnmangelen ... Alt det der er slitsomt. I tillegg alle de huslige pliktene som følger med å ha barn. Tidligere stakk vi bare ut og spiste på restaurant når vi ble sultne. Nå må vi lage maten selv. Vi må sørge for at han har rene klær, og vi rydder kontinuerlig i lekene hans. Hver for seg er jo ikke dette store greiene. Men summen synes jeg kan være enorm til tider.
Allikevel savner jeg ham hvis han ikke er her altså. Jeg elsker jo å ha ham rundt meg.
|