|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#142 |
intro
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Akkurat slik er det jeg håper å kunne gjøre det også - eller allerede gjør det, selv om hun er lita. Jeg er virkelig elendig på å leke på gulvet, det har jeg alltid vært. Faktisk får jeg nesten gjort mer i huset nå enn da jeg ikke hadde barn, fordi jeg synes det er koselig å rydde og brette klær når hun er med. Ettersom hun gjør sitt beste for å spise opp mus og tastatur, legger hennes tilstedeværelse visse begrensninger på nettiden, og det er nok kun av det gode.
![]() |
![]() |
#143 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#144 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Hvis jeg er alene med begge gutta i en helg eller noe sånt, DA synes jeg det er spesielt slitsomt....... Så lenge vi er to synes jeg det går ganske bra. Men jeg må si at jeg synes lillebror er VELDIG slitsom om dagen med sine 19 mndr....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Yes, we can!!
|
Dette er den enkelttingen jeg også synes er mest slitsom. Slåssing og krangling og håndtering av hvem som skal ditt og datt. Jeg håper og tror at det bedrer seg.
![]() |
#146 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg gjør som Mim - inkluderer og godtar at ting tar tid - da blir det ikke mas og stress, selv om vi ofte har middag til kveldsmat...
![]() |
#148 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?For meg har det vært veldig positiv at jeg er en utpreget "på med skylappene og aldri snu"-type. Vi har avfunnet oss med det livet vi har nå og jeg tillater meg ikke å lengte etter noe eller klage. (Det er sikkert godt for noen "å få det ut", for meg blir det bare destruktivt)
![]() |
#149 |
Fola Blakken
|
Det trodde jeg også. Det manglet ikke på dårlig skjult skadefryd fra folk da vi ventet eldstemann. Nå skulle det bli andre boller.
![]() |
![]() |
#150 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er klart jeg blir sliten innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har en toåring og en nyfødt, og jeg synes ikke det er spesielt slitsomt med dem i seg selv. Imidlertid har det vært slitsom når jobben ikke har fungert (vi er også to likestilte i to fulle jobber). Det at jeg ikke synes det er veldig slitsomt betyr IKKE at jeg ikke lengter etter alenetid, en god bok, rødvin, handletur i ro og fred osv. Det er klart jeg gjør det fra tid til annen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var skilt, bare fordi det ville innebære alenetid. Helt alenetid, uten bekymringer eller tanker om hvordan Posøren har det. Noen ganger misunner jeg den rent praktiske organiseringen av barn annenhver uke (uten å ta i betraktning noe annet).
![]() |
#153 |
Teller ned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes det er slitsomt når barna ikke sover, noe de ikke gjør, men det har man etterhvert vent seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nei, jeg synes ikke det. Jeg er til tider sliten, men det er jo sånn det er å leve. Noen ganger er man sliten, andre ganger ikke. Jeg føler egentlig at jeg har fått mere overskudd for hvert barn jeg har fått.
![]() |
#157 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Til tider er det slitsomt, men det er mer hektisk enn slitsomt egentlig. Den mest slitsomme perioden var fra storesøster var ca 1,5 år til hun var 3 år. Etter det har det vært mindre slitsomt. Hun ble mer selvstendig, og hun ble storesøster. Mellomsøster er nå 3 år, og alt har vært mindre slitsomt rett og slett fordi de er to. Jeg liker at de er to som leker og har hverandre. Nå er de tre, men minste jenta er ikke mer enn litt over en mnd så hun deltar ikke enda. Det som er hektisk nå er forskjellige aktiviteter og skole/SFO, bhg, venner og you name it, men det er mer morro enn slitsomt.
![]() |
#159 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg ble så oppslukt da jeg ble mamma som 24 åring. Jeg forgudet min lille baby. Det kunne ikke falle meg inn å være borte fra han et sekund. Den første natten han sov borte, da var han 8-9 mnd. Jeg sov så dårlig den natten og lengtet meg syk. Dette mammahysteriet avtok heldigvis litt etter litt. Det ble bedre da andremann kom, og jeg klarte å få barnevakt lenge før 8-9 mnds alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg elsker Mathias over alt på denne jord, men ja, jeg synes det er slitsomt innimellom. Mye av grunnen til det er at vi har slitt forferdelig med søvnen. Og selv når han sover godt, så sover jeg dårlig, for jeg er blitt vant til å våkne ørten ganger per natt. Jeg må ærlig talt si jeg er blitt litt skremt mht å få flere barn...men det er jo ikke sikkert neste unge er lik, og dersom den er det så vet jeg litt mer hva jeg skal gjøre
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|