|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...
Tja, kanskje ikke, for det er visst helt greit å komme med utsagn som: Jeg hater røykere. Røykere er ekle. Røykere er idioter.
|
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Jeg hater røyk, men ikke nødvendigvis røykere. Jeg kjenner røykere som er verdens fineste mennesker. Og ett som jeg ikke liker i det hele tatt. Svigermor, selvsagt.
|
|
|
#3 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Det er ikke bra å kommentere andres utseende åkke som - overvekt/undervekt eller hva det måtte være av avvik fra "normalen". Jeg fatter ikke at folk får seg til å gjøre det.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Jeg merket meg det samme, men tenkte at det ikke var så mye poeng i å kommentere det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det synes jeg er ganske naturlig at de ikke gjør. Det er vel gjerne en hyppigere grunn til overvekt enn undervekt. Jeg har derimot ofte lurt på om folk har undret på om jeg som barn/og min sønn er feilernært og/eller om jeg har gjort noe i graviditeten som gjør at han er så tynn.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har samme inntrykk at det er mye mer akseptert å være undervektig enn overvektig i samfunnet, og det gjelder også barn. Dette selv om det er antakelig er sunnere for et barn å være lubben enn å være undervektig.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det?
|