Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer dere halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 19:36   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Det holder med julebukker. : gammeldags:

Gammel 19-10-07, 14:57   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør vi ikke, men storebror har begynt å spørre om når de barna som sier "Knask eller knep" kommer.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 14:58   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I så fall; hvorfor?

Her i huset feires den ikke. Ungene syns det er spennende nok, men jeg nekter å bøye meg for en handelsstandinnført feiring som ikke hører hjemme her. Spesielt ikke når den fjerner fokuset fra den utkledningsfeiringen vi allerede har, nemlig nyttårs/romjulsbukk. Det er, etter min erfaring, færre og færre barn som benytter seg av den allerede eksisterende tradisjonen og det syns jeg er synd.

Enig med deg!!

Vi feirer selvsagt ikke

Gammel 19-10-07, 15:22   #4
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Halloween kom ikke før mine unger egentlig var store nok til å finne på noe selv, og det var aldri noe jeg "lagde i stand" til hjemme.
Men nå har det blitt en ekstra unnskyldning for en fest med venner.

Gammel 19-10-07, 15:22   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hallowhat?

Nei, det gjør vi ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 16:39   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Jeg ønsker ikke en feiring hvor ungene tigger godteri på dørene til folk, det har vi julebukkdagen til. (Her ute er den kun en dag i desember. Enkelt, siden alle vet om dagen, og passer på å ha godteri/kaker/frukt tilgjengelig.) Men syns Halloween er en god "unnskyldning" til å ha fest, da. Elsker å kle meg ut, og gleder meg som en unge til jeg skal på Halloweenparty neste helg. Er gøy å ha fest for unger også, syns jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 16:44   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå er lille bare 2 år så det er ingen feiring her, men jeg kommer nok ikke til å protestere om han en dag kommer og vil gå.. Men kommer ikke til å oppmuntre til det. Sånn ellers så kjøper jeg litt godteri til dem som går. Av en eller annen grunn gikk kjempemange rett forbi her i fjor...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 20:55   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå er lille bare 2 år så det er ingen feiring her, men jeg kommer nok ikke til å protestere om han en dag kommer og vil gå.. Men kommer ikke til å oppmuntre til det. Sånn ellers så kjøper jeg litt godteri til dem som går. Av en eller annen grunn gikk kjempemange rett forbi her i fjor...

Avsporing:

Jeg skjønner jeg er veldig gravid da jeg klarte å lese "kjempemage" i tråden over.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 16:57   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg spørre mannen om vi kanskje skulle begynne å feire Halloween igjen, og det var han jammen ikke negativ til. :hmmm:

Jeg elsker jo egentlig stemningen, så hvorfor ikke.
(Poden kommer til å bli henrykt, enda mer fest den uken!)

For øvrig lærte jeg å feire Halloween i Irland, så ingen skal anklage meg for å dilte med på det handelstanden finner på.

Gammel 19-10-07, 17:00   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå kjøpt inn snop til eventuelle utkledde unger. (Det spørs om de varer lengre enn til kl. ti over halv snopesyk i kveld, da... )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 17:35   #11
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil ikke si at vi feirer nei. Ungene kler seg ut og går fra dør til dør ute i veien her.
Det er alt.

Gammel 19-10-07, 21:21   #12
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

JA! vi feirer !! men privat, skal ha en fest med noen venner fra mexico, usa, colombia, venezuela... etc... men vi ikke gå på dørene til folk, jeg vil ikke gjøre de 31 december eller.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 22:00   #13
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har sagt hva vi mener om Halloween til guttene.
Vi feirer det ikke men vi nekter de ikke å gå.
Ungene i nabolaget vet at det er nyttesløst å komme til vårt hus.
Ingen godter å få.

Guttene har og fått beskjed at de IKKE får lov å finne på noe tull hvis de ikke får noe.
Er ikke alle her i gata som feirer og de skal de respektere.
De skal gå for første gang i år, de to eldste. (6 og 8 år)

Julebukk synes de var kjedelig og en jente greie...

Men jeg NEKTER å kjøpe et helt kostyme til hver av dem og pynt kommer ikke i vårt hus, så det blir en billig maske og mørke klær- + refleksvest (ja det må de ha)
Bilene kjører som svin her.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 22:02   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Vi har sagt hva vi mener om Halloween til guttene.
Vi feirer det ikke men vi nekter de ikke å gå.
Ungene i nabolaget vet at det er nyttesløst å komme til vårt hus.
Ingen godter å få.

Så det er greit at ungene dine tigger godteri av andres foreldre, men dere vil ikke gi til deres barn? Og du syns det er greit at det eneste barna dine får ut av feiringen er det å tigge godteri? Da gjør man det jo til en ganske usmakelig tradisjon ja.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 22:14   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes Halloween er en USANNSYNLIG usjarmerende skikk.
Man skal kle seg ut med stygge masker og tigge godteri - og hvis man ikke får/noen er hjemme griser man til biler og hus osv.

Sjempefint

Hva er poenget med det, da

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 22:28   #16
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Her feires Halloween med "trick og treating". Alstå, eldstemann får og tigger godteri i kostyme, og jeg deler ut godteri hjemme til de som måtte ringe på. Datteren min er kjempeglad for at denne tradisjonen eksisterer i Norge også, hun er jo vant til den fra Usa.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Man skal kle seg ut med stygge masker og tigge godteri - og hvis man ikke får/noen er hjemme griser man til biler og hus osv.

Sjempefint

Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk. Man kan være absolutt hva man vil til Halloween. I år skal 9-åringen være kanin. Hun har vært prinsesse, katt, og flere andre søte ting til Halloween. På skolen i Usa har de også Halloweentog i storefri, hvor alle er utkledd i kostymene sine. Så har de fest på klasserommene sine etterpå. Etter skolen er det bare å sitte og tromme med fingrene til mørket senker seg og man kan gå ut med lommelykt og Halloweenbøtten og tigge snop.

En annen ting. Jeg har aldri opplevd at noen i Usa har gjort hærverk eller "knep" fordi man ikke får godteri. Man går bare til hus som har utelysene på, de som er mørkelagt hopper man over. Man gjør ikke faenskap av den grunn. Det er jo trist at unger gjør slike ting, for det viser fullstendig mangel på respekt for andres ting.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 09:00   #17
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 11:13   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk. Man kan være absolutt hva man vil til Halloween. I år skal 9-åringen være kanin. Hun har vært prinsesse, katt, og flere andre søte ting til Halloween. På skolen i Usa har de også Halloweentog i storefri, hvor alle er utkledd i kostymene sine. Så har de fest på klasserommene sine etterpå. Etter skolen er det bare å sitte og tromme med fingrene til mørket senker seg og man kan gå ut med lommelykt og Halloweenbøtten og tigge snop.

ja, det har jeg også reagert på, ikke det at jeg har så mye peil
Men kjenner noen amerikanere og de sier at man like gjerne kler seg
sukkersøtt som kjempe skummel, at man ikke på død og liv må se ut som
mannen med ljåen Her fokuseres det på grøss og gru, ekle ting og
det med herverk når man ikke får godteri er vel litt missforstått?(tror ikke
nordmenn helt har fått med seg hele tradisjonen..)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 22:32   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Sjempefint

Det er ikke helt slik skikken er da, så hvis noen gjør det så "dem om det"

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 22:57   #20
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så det er greit at ungene dine tigger godteri av andres foreldre, men dere vil ikke gi til deres barn? Og du syns det er greit at det eneste barna dine får ut av feiringen er det å tigge godteri? Da gjør man det jo til en ganske usmakelig tradisjon ja.

Synes ikke halloween er greit i det hele tatt, men i fjor ble eldste mobbet så til de grader fordi han ikke fikk lov, så dette skal ikke gjenta seg.
Unger er stygge.
Han sliter nok som det er.

De har aldri gått halloween før og vi har aldri gitt godteri før heller, så ungene rundt vet fra før at her får de ingenting, de kom ikke ifjor og forrifjor så da dukker de grantert ikke opp i år heller.

Jeg har sagt ja i år,de kan prøve i år, men har ikke lovet at det skal bli en tradisjon eller at de får lov neste år. Jeg vil ikke ha det i det hele tatt, men etter minnet fra ifjor så svelger jeg den kamelen for hans skyld i år.

Dessuten gidder jeg ikke bruke penger til å fø 30 unger med godteri heller.

Sånn er det med den saken.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.