|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?
Enig med deg!!
![]() |
#4 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Halloween kom ikke før mine unger egentlig var store nok til å finne på noe selv, og det var aldri noe jeg "lagde i stand" til hjemme.
![]() |
#5 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Hallowhat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nei. Jeg ønsker ikke en feiring hvor ungene tigger godteri på dørene til folk, det har vi julebukkdagen til. (Her ute er den kun en dag i desember. Enkelt, siden alle vet om dagen, og passer på å ha godteri/kaker/frukt tilgjengelig.) Men syns Halloween er en god "unnskyldning" til å ha fest, da.
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nå er lille bare 2 år så det er ingen feiring her, men jeg kommer nok ikke til å protestere om han en dag kommer og vil gå.. Men kommer ikke til å oppmuntre til det. Sånn ellers så kjøper jeg litt godteri til dem som går. Av en eller annen grunn gikk kjempemange rett forbi her i fjor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nå måtte jeg spørre mannen om vi kanskje skulle begynne å feire Halloween igjen, og det var han jammen ikke negativ til. :hmmm:
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg har nå kjøpt inn snop til eventuelle utkledde unger. (Det spørs om de varer lengre enn til kl. ti over halv snopesyk i kveld, da...
![]() |
#11 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg vil ikke si at vi feirer nei. Ungene kler seg ut og går fra dør til dør ute i veien her.
![]() |
#12 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?JA! vi feirer !! men privat, skal ha en fest med noen venner fra mexico, usa, colombia, venezuela... etc... men vi ikke gå på dørene til folk, jeg vil ikke gjøre de 31 december eller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi har sagt hva vi mener om Halloween til guttene.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Så det er greit at ungene dine tigger godteri av andres foreldre, men dere vil ikke gi til deres barn? Og du syns det er greit at det eneste barna dine får ut av feiringen er det å tigge godteri? Da gjør man det jo til en ganske usmakelig tradisjon ja.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg synes Halloween er en USANNSYNLIG usjarmerende skikk.
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Her feires Halloween med "trick og treating". Alstå, eldstemann får og tigger godteri i kostyme, og jeg deler ut godteri hjemme til de som måtte ringe på. Datteren min er kjempeglad for at denne tradisjonen eksisterer i Norge også, hun er jo vant til den fra Usa.
Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk. Man kan være absolutt hva man vil til Halloween. I år skal 9-åringen være kanin. Hun har vært prinsesse, katt, og flere andre søte ting til Halloween. På skolen i Usa har de også Halloweentog i storefri, hvor alle er utkledd i kostymene sine. Så har de fest på klasserommene sine etterpå. Etter skolen er det bare å sitte og tromme med fingrene til mørket senker seg og man kan gå ut med lommelykt og Halloweenbøtten og tigge snop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja, det har jeg også reagert på, ikke det at jeg har så mye peil |
![]() |
![]() |
![]() |