|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Vi har sagt hva vi mener om Halloween til guttene.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Feirer dere halloween?
Så det er greit at ungene dine tigger godteri av andres foreldre, men dere vil ikke gi til deres barn? Og du syns det er greit at det eneste barna dine får ut av feiringen er det å tigge godteri? Da gjør man det jo til en ganske usmakelig tradisjon ja.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Jeg synes Halloween er en USANNSYNLIG usjarmerende skikk.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feirer dere halloween?Her feires Halloween med "trick og treating". Alstå, eldstemann får og tigger godteri i kostyme, og jeg deler ut godteri hjemme til de som måtte ringe på. Datteren min er kjempeglad for at denne tradisjonen eksisterer i Norge også, hun er jo vant til den fra Usa.
Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk. Man kan være absolutt hva man vil til Halloween. I år skal 9-åringen være kanin. Hun har vært prinsesse, katt, og flere andre søte ting til Halloween. På skolen i Usa har de også Halloweentog i storefri, hvor alle er utkledd i kostymene sine. Så har de fest på klasserommene sine etterpå. Etter skolen er det bare å sitte og tromme med fingrene til mørket senker seg og man kan gå ut med lommelykt og Halloweenbøtten og tigge snop. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja, det har jeg også reagert på, ikke det at jeg har så mye peil |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Feirer dere halloween?Jeg elsker fest og moro og har adoptert halloween med stor glede |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke helt slik skikken er da, så hvis noen gjør det så "dem om det" |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt poeng. Å gi virker for meg langt mer naturlig enn å sende vesla ut på tiggerferd. I fjor fikk vesla vår gå til de aller nærmeste naboene, inklusive bestemor og hennes nabo (per bil). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tankefull
|
Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer ikke, men godt mulig jeg kommer til å svelge en kamel der om noen år. Innfører det ikke før det blir spurt om det iallfall!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|