|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Det aner meg at mange av disse du nevner ikke tør stå frem med slike meninger i det virkelige liv. Jeg tror det er mye skjult rasisme i Norge, dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
Så du tror at dette er holdninger som er "vanlige" i Norge i dag, og som kommer til uttrykk på nett? Du tror ikke det er et fåtall som markerer seg veldig sterkt?
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det som gjør det så vanskelig for meg å si også, jeg kjenner jo ikke noe av dette på kroppen. Som en Pakistans barndomsvenninne av meg sa, en ting er å være antirasist, nordmann og støtte opp om det. En annen ting er å være "hun pakistanske" i alle situasjoner og over alt man beveger seg. Man kan på mange måter aldri legge det fra seg og bare være en person. (Dette var kanskje dårlig vidreformidlet av meg, men men.) Jeg forstår hvertfall godt hva hun mener, for jeg blir en i mengden, med meninger og en bakgrunn ingen ser, eller tror de ser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
Jeg har følt det der ørlite på kroppen en gang, da jeg var hun hvite. Det var rart.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|