Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 21:43   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal du feire jula, og med hvem?

Åh, det er touchy subject. Jeg aner ikke. Vi har tre alternativer, alle i Oslo. Svigermor, svigerfar eller hjemme hos oss selv. Hvis det blir hos oss så blir det kun oss tre. Jeg er bittelitt redd for at det kan ende opp med å bli en kjedelig tv-kveld. Samtidig så er det jo digg å slippe hele julegreia.

Vi har for øvrig også snakket om gås eller and som julemat. Vi har ingen faste tradisjoner på hva vi lager. Kanskje julepizza hadde vært godt?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:07   #2
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjemme hos oss! Svigersene kommer, samt svoger og svigerinne med barn. Vi blir ti stykker.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:10   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme hos oss selv, for første gang.

Med mor og litt utvidet familie. Vi blir 9 til bords.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:20   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Heime for første gong
Muleg svigers kjem.

Gammel 23-10-07, 22:31   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

I år reiser vi hjem til mamma og pappa. Vi er annet hvert år hjemme alene hos oss selv, og annet hvert år hos mamma og pappa. Begge deler er like koslig.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:06   #6
tutta
Passiv

Standard

Skal feire julen og julaften med sambo og sønn i Orlando,Florida!
Reiser 12 desember og lander 29desember og slipper unna hele julemase,noe jeg synes er helt fantastisk!

Gleder meg som et lite barn til Disney world og ikke minst juleparaden!!

Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 23:10   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er vant til stor familiejul på min mors side - det meste vi har vært er 33 på julaften. Har feiret en jul med svigers, og det var for så vidt greit (selv om det ikke føltes som jul ), men det er uaktuelt i år fordi da måtte vi ha bodd på hotell, og der går grensen for meg. Egentlig ønsket vi å ha både svigermor og min famile hjemme hos oss, men ingen av den eldre garde er interessert. Så da blir det nok til at vi henger oss på mine foreldre og drar på landet og har den gamle tradde julefeiringa som jeg er så glad i. Svigermor blir hjemme.

Gammel 24-10-07, 00:28   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal feire hos mine foreldre, sammen med mine 3 single og barnløse (og unge, forsåvidt) søsken. Besteforeldrene mine pleier å sirkulere, så jeg vet ikke hvor de skal være. Vi blir 8-12 på julaften, avhengig av hvor de havner.

For meg er det: dess flere dess bedre. Mormor har bursdag på lillejulaften, og da hun ble 70 feiret hele slekta hjemme hos oss. Vi var vel ca 25 stykker, og brukte evigheter på pakkeåpningen. Men det var så gøy! Jeg håper at en av mine søsken tar over gården når den tiden kommer, så vi kan fortsette å feire jul der. Det er nesten så jeg vurderer å bruke odelen bare pga det.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 08:23   #9
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer hjemme hos oss selv. Det har vi gjort i en god del år allerede. Har ikke vært borte på julaften siden før vi fikk barn. Om vi får besøk eller ikke vet vi ikke helt ennå, men jeg tviler. Vi pleier å invitere svigers, men de pleier å dra til datteren sin i stedet. Og det er i grunnen helt greit. Jeg elsker å være hjemme på julaften. Bare oss fire. Masse god mat, rolig og fredelig - og vi gjør ting på vår måte og sånn som det passer oss. Gaveutdeling med ro og fred til å se på tingene man får, småspise litt godis mens man driver på. Uff, nå begynte jeg plutselig å glede meg til jul - og det er TO MÅNEDER igjen!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:54   #10
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Enten så feirer vi jul hos mamma å pappa eller så feirer vi det hos søstera mi aner ikke
Jeg har jobbejul jeg.. men har ikke mottatt noen jule turnus enda... så vi får se om jeg må gå dag eller kveld..

Gammel 28-10-07, 08:57   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år blir det nordnorsk jul hos mine foreldre. Gleder meg til snø og kulde (for det håper jeg inderlig, har aldri opplevd snøfri jul i nord). På kvelden kommer min farmor og farfar og feirer med oss. Tror barrna kommer til å storkose seg med beste- og oldeforeldre.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.