Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Offentlig kommunikasjon

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 18:36   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ikke noe annet alternativ enn buss. Det går ingen busser om søndagen og siste om lørdagen går kl. 15. Det sier seg selv at folk flest her har bil. Jeg, som har verken lappen eller bil og trenger buss, blir selvsagt ikke tatt hensyn til når det settes opp ruter, for jeg er i mindretall.

Vet hvordan du har det.
Bodde på samme øy som deg i to år uten bil...

Gammel 24-10-07, 18:44   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar omtrent aldri buss og jeg kommer nok heller ikke til å begynne med det. Jeg syns det er tungvindt forde om bussforbindelsene akkurat her er relativt gode (hvert kvarter på dagen og hver halvtime på kvelden).

Kan godt hende det blir billigere i lengden, men det blir for slitsomt og jeg syns det er mye å betale 210 kr t/r for en liten bytur for familien min.

Gammel 24-10-07, 18:51   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Her i Oslo er selvfølgelig kollektivtilbudet bedre, men jeg stusser på at det ikke går an å komme seg på jobb tvers over byen til kl 07 på lørdager og søndager...ikke bra nok!

Både mannen og jeg tar kollektivt til jobb, og deler et månedskort,- da jeg jobber nattskift og han 8-16-jobb.

I Oslo er det så mye rush med bil ut av byen på ettermiddagen, at man kommer seg oftest raskere hjem med kollektivt.

Gammel 26-10-07, 11:05   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Kan godt hende det blir billigere i lengden, men det blir for slitsomt og jeg syns det er mye å betale 210 kr t/r for en liten bytur for familien min.

Er det ikke familiebilletter der dere bor? De fleste busselskap praktiserer dette. Det blir til og med billigere for sambo og meg, selv om vi ikke betaler billett for T enda.

Selv tar jeg lite buss til hverdags - på grunn av håpløse busstider. Sambo tar innimellom skolebussen til jobb. Men er vi i Trondheim er vi flittige buss-kjørere, alt er lettere når man har ferie da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 16:04   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er det ikke familiebilletter der dere bor? De fleste busselskap praktiserer dette. Det blir til og med billigere for sambo og meg, selv om vi ikke betaler billett for T enda.

Selv tar jeg lite buss til hverdags - på grunn av håpløse busstider. Sambo tar innimellom skolebussen til jobb. Men er vi i Trondheim er vi flittige buss-kjørere, alt er lettere når man har ferie da.

Her finnes ikke familiebilett på bussen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 16:11   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes kollektivtilbudet er dyrt, dårlig og upålitelig. :veldig glad i bilen min:

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 16:14   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker sykkelen min så lenge jeg ikke skal handle til helga eller ha med tre unger langt av gårde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
buss, kollektiv, kommunikasjon, tog, transport

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.