|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Flervalgspoll - Har du opplevd å bli mobbet? | |||
Nei, jeg har aldri blitt mobbet. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 34,13% |
Nei, jeg har aldri blitt mobbet, men har mobbet selv |
2 | 1,59% |
Ja, jeg har blitt mobbet |
53 | 42,06% |
Ja, jeg har blitt mobbet og har mobbet selv |
10 | 7,94% |
På barneskolen |
59 | 46,83% |
På ungdomsskolen |
41 | 32,54% |
På videregående eller folkehøgskole |
1 | 0,79% |
På universitet/høgskole |
1 | 0,79% |
På jobb |
8 | 6,35% |
I forbindelse med lek utenfor skoletid, fritidsaktiviteter, idrett o.l. |
19 | 15,08% |
Annet |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Har du opplevd å bli mobbet?
Jeg tror de aller fleste har hatt noen slike episoder i løpet av skoletiden. Jeg vet i allefall at jeg hadde det. Allikevel er jeg faktisk fortsatt nær venn med de aller fleste av jentene fra barne-ungdomsskolen. Jepp, vet det er sært. Det var vel litt erting og utestengelse i vennegjengen når vi var små, men jeg vet at ingen føler de ble mobbet. Det gikk på rundgang hvem som var teit og kul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har du opplevd å bli mobbet?Av respekt for de som virkelig er/har vært plaget mobbing, systematisk utestengelse og plaging over lengre tid av de samme personene, så krysset jeg for: heldigvis ikke.
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du opplevd å bli mobbet?Nei, jeg har aldri mobbet og ei eller blitt mobbet. Jeg og de jeg hang sammen med passet som oftest på de som ble mobbet og ble brukt aktivt av lærerne til nettopp dette. (satt i grupper med de som av ulike årsaker ble mobbet og sånn)
![]() |
#4 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du opplevd å bli mobbet?Jeg krysset av for at jeg har blitt mobbet fordi jeg opplevde det sånn som barn, men strengt tatt er det mer snakk om episoder og på langt nær slike vonde og ødeleggende ting som enkelte dessverre opplever. Men for meg som 10 år gammel jente var det der og da helt grusomt og jeg var utrolig ulykkelig og husker det veldig, veldig godt. Det var ingen fysisk mobbing, men gikk på ting som at jeg f.eks ikke fikk være med og spille fotball i friminuttene fordi jeg var tjukk og ingen ville ha meg på laget fordi de da ville tape (i følge dem). Jeg ble i perioder også holdt helt utenfor all lek og fikk ikke være samme med de andre barna. Jeg ble dessuten gjort behørig oppmerksom på vekta mi. Tror det var det året jeg først ble bevisst på at jeg var tjukk og at kroppen min var stygg og anderledes.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|