Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har du hjemme?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 11:23   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg at det er enklet og praktisk. Jeg har få overflødige ting, og det jeg har har gjerne rette linjer. Akkurat nå har jeg litt dilla på 70-tallsretro, men har det kun på detaljer slik at det er enkelt å skifte ut når jeg ikke vil mer. Ja, bortsett fra på arbeidsrommet der vi nå har tapetsert en vegg med kul tapet.

Jeg liker mange stiler, gjerne med blonder, farger, blomster og hva_har_du, men i mitt eget hjem funker det ikke. Jeg vil ikke si vi har et minimalistisk hjem, men det er den retningen jeg heller mest til. Det er så praktisk...

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:37   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg at det er enklet og praktisk. Jeg har få overflødige ting, og det jeg har har gjerne rette linjer. Akkurat nå har jeg litt dilla på 70-tallsretro, men har det kun på detaljer slik at det er enkelt å skifte ut når jeg ikke vil mer. Ja, bortsett fra på arbeidsrommet der vi nå har tapetsert en vegg med kul tapet.

Jeg elsker også stilfull 70-tallsretro! Knalltøft. Psykedeliske bilder og en retrotapetsert vegg. Knall!

Gammel 26-10-07, 11:46   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

En god blanding av ting jeg skulle ønske vi kunne bytte ut, ting jeg er veldig fornøyd med som ER byttet ut, litt arv, litt ikea, noe litt finere ting, ikke så mye dill og dall, mye leker, endel rot.

Om et års tid flytter vi, skal bli spennende å se hvordan det blir å starte i et hus ingen har bodd før oss, og om det endrer noe særlig på stilen.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:59   #4
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en lys, enkel og ganske praktisk leilighet. Siden vi har liten stue, har vi fokusert på å slippe inn mest mulig lys, og å holde det enkelt og rent. Noen møbler er hvite, noen er brunsorte. Små, personlige detaljer kan gjøre stor forandring i stua vår. En vegg er dekket av bokhyller. Greier oss ikke uten. Eikeparkett og lyse vegger.

Lyse vegger i hele leiligheta, men på kjøkkenet har vi lilla fliser over kjøkkenbenken. Malt selv, veldig fornøyd. Ikke spesielt pen kjøkkeninnredning valgt av de forrige som bodde her, men den er nøytral og vi greier å leve med den litt til.

Ellers har vi ting vi liker. Litt retrostæsj og eller litt forskjellig. Jeg skulle faktisk ønske meg litt mer plass å sette ting på. Blomster og lignende.

Så oppsummeringen er vel enkel stil, med personlige innslag. Eller noe.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 13:30   #5
Left
Passiv

Standard

En form for minimalisme kanskje. Ikke riktig så stramt, men utstår ikke nips og stæsj som ikke har noen funksjon annet enn at det står i ei hylle.
Luft og lys, store vinduer uten gardiner - veldig sannsynlig at jeg får det sånn en gang *not*
Har hus fra 1936, og jeg er litt motstander av å blande stiler, så vi gjør det så enkelt som mulig i et "rotete" hus
Helt lyse vegger, og "stramme" og ikke for mye møbler, noen få bilder på veggene, og ikke familiebilder. Vet ikke hvorfor, men det synes jeg ikke passer.
Store grønne planter.
For mye stæsj og nips skaper kaos i hodet mitt. Får nesten pusteproblemer.

Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 21:28   #6
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En blanding av mye rart, vil jeg si. De mange bøkene våre har fått en sentral plass, og det gir nok et litt rotete inntrykk. Vi liker - og har til en viss grad prøvd å følge - en minimalistisk stil, men den er langt fra rendyrket. Jeg er svak for sterke farger, og det bærer også interiøret preg av. Som basis har vi hvitmalt panel, eikegolv, og sterke innslag av mur og stål.

Gammel 26-10-07, 22:21   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Salg på ikea.. Men snart ny stue

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 23:17   #8
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Tror ikke man kan snakke om stil for så bevisst er jeg ikke. Jeg tenker mest på om jeg liker ting eller ikk og ikke hvilken stil det er. Jeg liker at det er varmt, personlig og innbydende og at det ser ut som det er et hjem og ikke et utstillingsrom. Er ikke glad i stramme, harde linjer, men heller ikke overfylte og rotete rom fulle av nips.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 00:11   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror leiligheten vår omtrent 70-80 % av tiden er gjennomført narko-trygdebolig-stil. Vi har det til tider så rotete at rusa innbruddstyver sikkert hadde lagt seg ned for å sove fordi de trodde de var hjemme.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 14:06   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tror leiligheten vår omtrent 70-80 % av tiden er gjennomført narko-trygdebolig-stil. Vi har det til tider så rotete at rusa innbruddstyver sikkert hadde lagt seg ned for å sove fordi de trodde de var hjemme.

Vi har vel mye fra Ikea i hvitt, kommoder og lav benk og skjenk i hall og stue, alle vegger er latte-lyse, beigebrun sofa som jeg har hatt i 9 år og det eneste møbelet jeg ikke har blitt lei, brune puter og hvite og brune kubbelys og vaser/pynt i minimalistisk stil. Hater støvtørking, så det står minst mulig framme utenom det og bilder av barna. Stort, moderne og abstrakt bilde over sofaen i beigt, brunt, hvitt og litt orange. Hvite gardiner også, så det blir nesten litt minimalistisk sørlandsstil med innslag av Provence-spisestuestil og stuebord (som jeg skal bytte ut når ungene er større og mer forsiktige).Slitt og jævli eikegulv som passer perfekt nå som ungene er små. Noen kalte hallen vår for fransk, det er grå fliser, florlette grå gardiner, lattevegger og en flott gammeldags trapp opp med masse takhøyde. Kjøkkenet har vi bare malt grått med nye håndtak og benk, vi skal pusse opp senere, hater de teite glansede flisene i svart-grått-hvitt. Har ommøblert litt og satt høy Lack-hylle uten dører og kommode i eik på kjøkkenet. Barnerommene har hvite vegger med masse farger på tekstiler, bilder og møbler. Vi har pusset opp badet oppe og det ble veldig moderne og kult. Små mosaikkfliser i duse brunfarger på gulv og vegg bak do, beige avlange fliser på resten. Svartbrun vask og skaphyller uten dører. Vi skal snart pusse opp badet nede som går i hvite fliser og gråsvarte blanke fliser på gulv, det er nok vannskade der. Vi har to rom som ikke er pusset opp, grusom tapeter og tepper på gulv, brukes som lekerom/gjesterom og kontor/tørke-og strykerom innenfor vaskerommet.
Det jeg liker minst med huset er at i 1 etasje har vi ikke fått pusset opp nok ennå til at gulvene i alle rom står i stil. Oppe har vi lagt samme parkett i alle rom. Jeg sliter litt med å finne en gjennomført stil, siden oppussingen går så veldig i rykk og napp over flere år, samt mangel på masse penger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 18:00   #11
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

*Leter etter Torsk og Sokk, som jeg sannsynligvis bor sammen med*

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 11:14   #12
Left
Passiv

Standard

Det høres egentlig litt ut som studentleiligheten vår, men det kommer av at vi har alt for mange ting stuet inn på alt for få kvadratmeter. Det krever ekstrem orden å holde det i sjakk her, og jeg er en noe ustrukturert person som kan gjøre veldig mange ting samtidig - dvs inni hodet mitt er jeg veldig ryddig, men så forbanna LAT Jeg utstår egentlig ikke rot, men det er ikke helt forenlig med konstant fatigue.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.