Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pynter dere juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 10:06   #1
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

21-22.desember. 21. når julaften er på en hverdag. Nå er det jo helg før julaften, så i år blir treet pyntet 22. Den 23. skal vi skikkert bort på førjulsselskap også, så den dagen er god å ha til bare kos.

Jeg liker også juletreet best før jul... Så det pyntes heller litt tidligere, og så kastet det ut rett over nyttår.

Og jeg gleder meg veldig til å pynte og sånn!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:33   #2
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

21-22.desember. 21. når julaften er på en hverdag. Nå er det jo helg før julaften, så i år blir treet pyntet 22. Den 23. skal vi skikkert bort på førjulsselskap også, så den dagen er god å ha til bare kos.

Jeg liker også juletreet best før jul... Så det pyntes heller litt tidligere, og så kastet det ut rett over nyttår.

Og jeg gleder meg veldig til å pynte og sånn!

Her går treet ut 1. januar. Da er jula over for mitt vedkommende

Jeg også gleder meg enormt til å stæsje til jul i år. I fjor flyttet vi inn her 15. desember, så det ble noe hektisk.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:37   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vesle juleeftan

Kjem nok til å pynte litt tidlegare men treet kjem ikkje inn før dagen før dagen .

Gammel 30-10-07, 10:45   #4
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Lille julaften.
Huset er ferdig vasket og ryddet den 22., slik at lille julaften kan brukes til pynting og koseligere aktiviteter.

Gammel 30-10-07, 10:49   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper jeg pynter det 21. desember, hvis jeg orker. Jeg vil være helt ferdig med alt lille julaften, for da skal vi, som Anda, kun drikke champagne og spise noe godt (foie gras var egentlig en god idé), samt se på julefilm.

Jeg tar treet ned igjen ca 3. juledag, tenker jeg. Da pleier jeg å være ferdig med jula.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:49   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vokst opp med å legge meg lille julaften og våkne til julepyntet hus julaften. Snek meg opp midt på natten for å se på juletreet. Helt magisk.

Vi har gjort det et par ganger selv, men var da så skutt julaften at det ikke var verd det.

I år kommer juletreet i hus den 22. Det er vel siste hus på ruten og da blir det nok satt på fot umiddelbart. Pyntes enten den kvelden eller den 23.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:58   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vanligvis lille julaften, men i år skal vi reise bort så da blir det nok før. Også har jeg tenkt på å flytte tradisjonen noen dager frem siden jeg alltid vil kaste ut treet 1. nyttårsdag. Koser meg mest med jula i adventa og i romjulen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:05   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Juletreet er det siste som blir pyntet hos oss. Det skjer på ettermiddagen lille julaften før barne-tv. Etterpå ser vi barne-tv sammen og spiser grøt

Jeg tror nesten at lillejulaften er den beste kvelden i året

Gammel 30-10-07, 11:15   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år blir det nok pyntet 21 eller 22. VI skal være hjemme for første gang i år, så da må vi få jula i hus raskt - jeg fjerner den relativt raskt etter jul jeg da...

Jeg er selv oppvokst med julepynting den 23. Kanskje vi gjør det samme selv, men i år tror jeg at jeg prøver meg på den 21 eller 22 som sagt.,

Gammel 30-10-07, 10:47   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet jammen meg ikke om vi skal ha juletre. Det er et eller annet med det juletreet som gjør at mannen og jeg ender opp med å krangle, så vi har hatt noen års pause (fra juletreet vel og merke ) Vi er ikke typene som krangler ellers, men det juletreet setter visstnok følelsene i sving...

Men vi er hos mine foreldre lillejulaften og pynter treet der, og jeg synes faktisk den kvelden er bedre enn julaften! :gleder meg:

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:01   #11
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg vet jammen meg ikke om vi skal ha juletre. Det er et eller annet med det juletreet som gjør at mannen og jeg ender opp med å krangle, så vi har hatt noen års pause (fra juletreet vel og merke ) Vi er ikke typene som krangler ellers, men det juletreet setter visstnok følelsene i sving...

Men vi er hos mine foreldre lillejulaften og pynter treet der, og jeg synes faktisk den kvelden er bedre enn julaften! :gleder meg:

Krangler om juletreet? Syns jeg ser dere

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 14:23   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Krangler om juletreet? Syns jeg ser dere

Jeg også.

Hva kragler dere om da? Pynten?

Vi krangler ikke om juletreet, men mannen vil ha rødt og sølv, jeg vil ha enten rødt og gull, eller rødt, sølv og gull eller bare gull og sølv... Jeg liker ikke for mye hvitt på treet, men har gjerne glass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:30   #13
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hva krangler dere om da? Pynten?

Det er vel egentlig jeg som krangler, og mannen gjør så godt han kan. Jeg blir ikke fornøyd, og det blir aldri som jeg har tenkt meg. Men når jeg tenker meg om hadde vi juletre for 2 år siden og det gikk faktisk bra. Kan jo hende vi er heldige i år også

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:55   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Lille julaften, seint på kvelden etter at ungene har lagt seg. Da får mor utfolde seg fritt. De får pynte sine egne trær når de blir voksne. Og de synes det er så stas og komme ned julaften morgen og se aaaalle pakkene som ligger der under det fine treet.

Gammel 30-10-07, 14:19   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Lille julaften, seint på kvelden etter at ungene har lagt seg. Da får mor utfolde seg fritt. De får pynte sine egne trær når de blir voksne. Og de synes det er så stas og komme ned julaften morgen og se aaaalle pakkene som ligger der under det fine treet.

Jeg må beskjemmet innrømme at jeg er enig. Jeg liker å pynte treet på min måte.

Vi pynter treet før lille julaften, da. Og det hender storesøster er med. Men de får ikke pynte fritt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.