Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Takler jentemobbing dårlig (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-07, 15:28   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takler jentemobbing dårlig (Aftenposten)

På min datters skole vet jeg at rektoren der ihvertfall tar dette på alvor. Hun har regelmessige møter med grupper av jenter som driver med utestenging og mobbing, og snakker med dem bla om å være "ja-jenter" i stedet for "nei-jenter".

En periode det var tendenser til mobbing blant jentene i min datters klasse, tok rektor grep, og satte inn flere tiltak, og mobbingen forsvant.

Et problem med jentemobbingen, er at den er mindre konkret, mindre synlig og vanskeligere å sette ord på. Men alle vet jo at f.eks utestengning over tid er mobbing, så jeg mener at man har mye å komme med dersom man ikke blir hørt i skolen.

Opplæringsloven er klar på hva som forventes av skolen i forhold til mobbing, og jeg hadde ikke nølt med å bruke alle virkemidler(som også er nevnt i opplæringsloven) for å få slutt på jentemobbing, hvis jeg hadde opplevd det overfor noen av jentene mine!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.