Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-06, 14:05   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først trodde jeg jeg skulle ha div rester til middag, men så kom jeg på at jeg har hjemmelaget fiskegrateng i fryseren, så da vil jeg heller ha det :sikle:

Min hjemmelagede fiskegrateng er svært enkel, men veldig god! Og jeg lager den alltid med laks

Gammel 19-09-06, 14:13   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelagde hamburgere av karbonadedeig og hjemmebakte, grove hamburgerbrød.
(Kan ikke bare si hamburgere, liksom. )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:25   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal woke noen greier i dag, trur eg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 15:17   #4
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi skal woke noen greier i dag, trur eg.

Men hva skal dere ha imorgen? Dét er i grunnen mer interessant.

Tjihihihi.

Gammel 19-09-06, 14:57   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hjemmelagde hamburgere av karbonadedeig og hjemmebakte, grove hamburgerbrød.
(Kan ikke bare si hamburgere, liksom. )

Jeg kjenner at jeg føler meg litt truffet...

Når det kommer til matprat, føler jeg veldig for å påpeke hver gang noe er hjemmelaget fra bunnen av. For det er det svært sjeldent i Kirsebærhjemmet.

Gammel 19-09-06, 15:03   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Først trodde jeg jeg skulle ha div rester til middag, men så kom jeg på at jeg har hjemmelaget fiskegrateng i fryseren, så da vil jeg heller ha det :sikle:

Min hjemmelagede fiskegrateng er svært enkel, men veldig god! Og jeg lager den alltid med laks

Oppskrift??

Gammel 19-09-06, 15:45   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Oppskrift??

Den er så plain, at det er flaut.
Men jeg er av sorten som ikke liker å lage mat og som ikke er overbegeistret for tusen smaker på en gang.

Man må ha:
Laks (minst 600 gram)
gulrøtter
pasta
og mel, smør og melk (til en hvit saus)
(karry hvis man ønsker)
Og sånn brødstrø som jeg ikke vet hva heter.

Lag en tykk hvit saus. Vet ikke hvor mye. Bare sånn passe

Så legger du lag på lag i en ildfast form
litt saus, pasta, laks, gulrøtter, saus, pasta, laks, gulrøtter, osv

Schvupp inn i ovnen på kanskje 180 grader i ca 30-40 minutter.

Ferdig!

Formen jeg brukler er ca 6 cm dyp og har målene 22x40 cm.

Jeg bruker litt karry i hvitsausen, men det er veldig lite. Jeg syns Karryen tar vekk all annen smak.

Gjerne ha i litt for mye av alt annet. Kjempegodt!

Gammel 20-09-06, 08:24   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Men jeg er av sorten som ikke liker å lage mat og som ikke er overbegeistret for tusen smaker på en gang.

Man må ha:
Laks (minst 600 gram)
gulrøtter
pasta
(karry hvis man ønsker)

Ferdig!

Jeg bruker litt karry i hvitsausen, men det er veldig lite. Jeg syns Karryen tar vekk all annen smak.

TUsen takk for en super oppskrift
Det skal jeg lage til min ikke-like fisk familie
Da er det forkledd"

Gammel 20-09-06, 09:21   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Den skal jeg jammen prøve. Vi elsker fisk i vår familie, men det kan jo være greit å variere oppskriftene litt. Tusen takk skal du ha

Man må ha:
Laks (minst 600 gram)
gulrøtter
pasta
(karry hvis man ønsker)

Ferdig!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 09:27   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det suppe med røkt kjøttpølse i. Jeg bruker "man tager hvad man haver-prinsippet", så det blir med poteter, gulrøtter, kålrot, litt hodekål, litt brun ris, en liten finhakket løk, etpar kjøttpølser, buljong, hvitløkspepper, sort pepper, en dasj søt chilisaus av den sterke sorten, og KONGSGRESS (et must i suppe synes jeg ) nam-nam.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 15:48   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Oppskrift??

Også vil jeg gjerne påpeke at dette er første gangen noen i hele verden har spurt MEG om en oppskrift
og :forvirret:

Gammel 20-09-06, 07:37   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

slettet fordi spørsmålet allerede var svart på.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.