Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 06:48   #1
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

De fleste jeg kjenner som ikke har tørketrommel har heller ikke barn.

Innbiller meg at det er mer koblet mot behov, enn graden av "luksus".

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 08:58   #2
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Det tror jeg du har rett i.

Vi bruker den ikke til alt, mest til håndklær, sengetøy og kluter.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:00   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Nettopp. ALLE jeg kjenner som ikke har tørketrommel har heller ikke barn. Når man har barn er det ikke lenger snakk om "luksus" men ofte et reelt behov. Vi har ikke plass til tørkestativ, overhodet ikke. Da må det stå midt i stua, og gjerne TO stykker siden vi vasker så mye klær. Nei takk, det ser jo helt jalla ut.
Fjernt å påstå at det er en luksusting, men det måtte jo komme fra en mann.

Gammel 10-11-07, 12:40   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ikke tørketrommel. Det går helt fint.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 18:08   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, vi har tørketrommel. Etter nummer to ble født ble den tatt mer i bruk enn tidligere. Før vi fikk barn hadde vi ikke tørketrommel.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 19:08   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en kombimaskin, som altså er både vaskemaskin og tørketrommel. Tørketrommelen brukes forholdsvis sjelden. Men så har jeg også et tørkeskap. Det brukes sjelden med varme, men det hender f.eks når vi kommer hjem fra ferie og skal videre igjen osv. Jeg synes tørketrommel sliter veldig på klærne.

Gammel 10-11-07, 19:13   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har tørketrommel, men bruker den bare til 60- og 90-gradersvasker. Regner med at den blir en del brukt til babytøy om et halvtårstid også. Vi vasker ikke så-å mye klær (enda?).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 19:32   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi har tørketrommel, men bruker den bare til 60- og 90-gradersvasker. Regner med at den blir en del brukt til babytøy om et halvtårstid også. Vi vasker ikke så-å mye klær (enda?).

Jeg glemte å si at vi bruker vår til håndkler, sengtøy og undertøy/sokker.
Og vi kan ikke tørke klær over alt på grunn av to unger med støvallergi. Klær til tørk samler støv her i huset.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 19:42   #9
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Vi har tørkestativ ute, men her på vestlandet er ikke det så ofte i bruk.
Og jeg har veldig dårlig med tørkemulighet inne.

Gammel 10-11-07, 20:11   #10
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har ikke og har tre barn. Venninnen min har fem barn og har heller ikke. Blant min venner er det like mange som har som de som ikke har.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:35   #11
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Ja har hatt det siden lille petrus kom til verden. Prøver å begrense bruken til håndklær, dynetrekk og olabukser!!

Gammel 12-08-08, 21:30   #12
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jepp, hadde ikke klart meg uten

Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 22:41   #13
Gammel bruker
Passiv

Standard

Ingen barn og ingen tørketrommel her i huset.

Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:24   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vi har tørketrommel :avhengig:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:27   #15
Ditlovna
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Ditlovna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tørketrommelen brukes til hånklær, sengetøy og undertøy. Brukes mest om vinteren, men i dette regnværet som vi har om dagen, brukes den nå også.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.