|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidMen hvorfor er det akkurat 10-12 måneder som er riktig tid å være hjemme med barnet? Fordi det er så lang permisjon vi får i Norge? Mange her på FP ville steilet om man sa at "om man ikke er hjemme med barnet til det er to år, bør man vurdere om det er riktig å få barn". For noen familier kanskje 8 måneder er riktig, for noen er to år riktig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid
Jeg syns godt vi kunne ha to måneder lengre permisjonstid i Norge. Hvis du leste det jeg skrev (som du også quotet) så skrev jeg "i all hovedsak". Jeg tror nok noen barn fint kan overlates i barnehage ved 8 måneders alder, men jeg tror også det er en mindre andel som syns det er strålende.
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstid
Dette synes jeg er et poeng. Akkurat som noen nå mener at det er så veldig viktig å være hjemme med barn til de er tre år, fordi da får man kontantstøtte. Dersom kontantstøttealderen ble endret så ville det sannsynligvis være veldig riktig å være hjemme den tiden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er her
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidTidskonto eller gradert uttak som det heter burde vært enklere å benytte seg av i praksis. Ulltveit-Moe har noen merkelige uttalelser som jeg ikke er enig i, men at det gjør henne uskikket til å være mor vil jeg ikke uttale meg om, at hun muligens burde ventet litt siden det passet så dårlig med denne permisjonen mitt oppi hennes og mannens liv. Ja det er mulig, eller at hun burde ta seg til å ta seg av sitt eget barn og forskyve enkelte andre planer, kan vel ikke være så vanskelig.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ulltveit-Moe og fleksibel permisjonstidSånn, da har jeg lest artikkelen i Dagbladet også. Og jeg blir litt forvirret over hva hun egentlig mener. Når det er snakk om kontantstøtten er hun og jeg helt på linje, og hun trekker frem at det er likestillingshemmende, fordi det i bunn og grunn er kvinnen som går hjemme. Men når det er snakk om permisjon, har hun tydeligvis forståelse for at ikke alle menn kan ta det ut.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|