Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 23:56   #41
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Liker ikke vista, nei. Mye grums ennå.
Liker ikke Dell Latitude 600. Billig plastic drit.
Liker ikke Ubuntu heller, men så lider jeg da også av fremmedfrykt. (software-messig)

Hva slags OS liker du da?

Gammel 10-11-07, 00:25   #42
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Kanskje jeg burde vurdere Linux. Bare for å ikke være så mainstream.

Eller unix

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 00:32   #43
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Eller unix

Bruker du annen Unix enn Linux på laptopen? Hva da?

Sist redigert av him : 10-11-07 kl 00:38. Årsak: la til: enn Linux
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 00:38   #44
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bruker du Unix på laptopen? Hva da?

Ikke atm. for jeg har MacBook og bruker Mac OS X Tiger/Leopard (veldig fornøyd).

Men på gamle-IBM-en brukte jeg FreeBSD, har prøvd Open også bla. men det er ikke helt min greie. Og Linux er jeg ikke glad i.

Gammel 10-11-07, 00:46   #45
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Ikke atm. for jeg har MacBook og bruker Mac OS X Tiger/Leopard (veldig fornøyd).

Det er en eller annen BSD som ligger i bunn der.

Opprinnelig lagt inn av Aminta

Men på gamle-IBM-en brukte jeg FreeBSD, har prøvd Open også bla. men det er ikke helt min greie. Og Linux er jeg ikke glad i.

Linux og FreeBSD er begge like mye Unix.

Gammel 10-11-07, 00:57   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker nå en hundgammel toshiba. (kassert fra mannens jobb, men byttet ut harddisken) - Den fungerer mye bedre enn Asus'en vi nå har gitt bort til svigermor, enda den var flunke ny.

Nå bruker jeg bare pc'en til å henge her inne omtrent, men likevel...

Asus har jeg iallefall ikke ville kjøpt.

Gammel 10-11-07, 01:11   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Det er en eller annen BSD som ligger i bunn der.

Linux og FreeBSD er begge like mye Unix.

Jeg vet det

Men det er dog forskjeller, og hva man personlig liker er da ganske forskjellig.

Men Linux er ikke Unix nei, det er wannabe.

Gammel 10-11-07, 08:50   #48
him
Leser

him sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Jeg vet det

Men da kjører du vel Unix på laptopen din nå da? Iom at du mener at BSD er Unix?

Men Linux er ikke Unix nei, det er wannabe.

Hvis du mener at Linux er wannebe, så mener du vel at BSD også er wannebe? Eller nøyaktig hva er det som er forskjellen?

Gammel 10-11-07, 12:20   #49
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en gammel IBM T40 som fortsatt funker fin-fint.
Mannen har hatt en rimelig Compaq som døde hen, og har nå en Dell Inspiron 1300, som snart er klar for skraphaugen.
De har riktignok fått hardhendt behandling av mannens tenåringsdøtre, kanskje i noe større grad enn min T40. Men Dell-maskinen har plastdeler i skjermfestet, og tåler følgelig mindre hal, dra og trykk.

Jeg vi absolutt anbefale IBM/Lenovo. De har et bredt spekter, og har delt inn ThinkPadserie etter bruksområder og behov. R for basics, T for ytelse, Z for multimedie osv.

Gammel 12-11-07, 11:39   #50
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Men da kjører du vel Unix på laptopen din nå da? Iom at du mener at BSD er Unix?

Hvis du mener at Linux er wannebe, så mener du vel at BSD også er wannebe? Eller nøyaktig hva er det som er forskjellen?

Jeg tror kanskje Aminta sikter til at Mac OS X Leopard er UNIX 3 sertifisert?

(UNIX info fra Apple).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 12:08   #51
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville IKKE hatt noen av disse, i hvert fall:

Men denne kunne jeg hatt:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:48   #52
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg tror kanskje Aminta sikter til at Mac OS X Leopard er UNIX 3 sertifisert?

(UNIX info fra Apple).

Vel, det er muligens det hun mener, men da må hun vel i alle fall mene at hun kjører Unix per i dag? Og hvis det er ikke-sertifiserte kontra sertifiserte OS hun snakker om så blir det vanskelig å kalle FreeBSD for Unix.

Gammel 12-11-07, 16:00   #53
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Vel, det er muligens det hun mener, men da må hun vel i alle fall mene at hun kjører Unix per i dag? Og hvis det er ikke-sertifiserte kontra sertifiserte OS hun snakker om så blir det vanskelig å kalle FreeBSD for Unix.

Jeg sa vel ikke at jeg ikke gjorde det, jeg formulerte meg kanskje klønete og presiserte at det var Mac OS jeg snakket om.
Når jeg sier Unix snakker jeg om typ BSD, ikke Linux, for da sier jeg Linux, det er mye delte meninger og personal prefferance rundt om her da.
Mac OS presiserer jeg også. Dårlig vane, greit det. Men jeg er vant med at geeke-gutta rundt meg skjønner hva jeg sier fordi de gjør det selv.
(nettopp derfor man ikke skal diskutere noe på nett, skriftlig formulering, antagelsen/forventningen om at alle andre også skjønner hva du mener inni hodet ditt osv. )

Jeg snakket i grunn aldri om sertifiserte/usertifiserte OS, jeg nevnte ikke det med et ord såvidt jeg vet.

Sist redigert av Aminta : 12-11-07 kl 16:09.
Gammel 12-11-07, 16:05   #54
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilken laptop ville du IKKE hatt?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

(UNIX info fra Apple).

Og hver gang jeg leser om dette/snakker om det men noen blir jeg litt mer forelsket i Mac/Mac OS.

Gammel 12-11-07, 21:07   #55
him
Leser

him sin avatar

Standard

Jeg sa vel ikke at jeg ikke gjorde det, jeg formulerte meg kanskje klønete og presiserte at det var Mac OS jeg snakket om.

Jo, det var faktisk akkurat det du sa, på spørsmål om du kjørte Unix sa du:

Antar at atm. betyr at the moment? Eller?

Når jeg sier Unix snakker jeg om typ BSD, ikke Linux, for da sier jeg Linux, det er mye delte meninger og personal prefferance rundt om her da.
Mac OS presiserer jeg også. Dårlig vane, greit det. Men jeg er vant med at geeke-gutta rundt meg skjønner hva jeg sier fordi de gjør det selv.
(nettopp derfor man ikke skal diskutere noe på nett, skriftlig formulering, antagelsen/forventningen om at alle andre også skjønner hva du mener inni hodet ditt osv. )

Og det jeg sier er at Linux og diverse BSD varianter er like mye Unix - eventuelt like lite Unix, om man legger sertifisering til grunn, er du uenig eller enig i det?

Jeg snakket i grunn aldri om sertifiserte/usertifiserte OS, jeg nevnte ikke det med et ord såvidt jeg vet.

Nei, det var det HP som sa, han foreslo at det kanskje var det du mente. Egentlig er det bare sertifiserte operativsystemer som har lov å kalle seg Unix, derfor er feks AIX en "ekte" Unix, mens diverse Linux varianter ikke er "ekte" Unix.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.