|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Håpefull eller håpløs....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymretJeg har vært bekymret før dette programmet kom,og det er derfor jeg ikke har gitt vaksiner heller.
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret
Jeg har ikke sett noen av disse programmene, men kan du komme med noen eksempler?
|
|
|
#3 |
|
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
OK, så vidt jeg kan se så dreier disse sakene seg om den hjernehinnebetennelsevaksinen som ble testet på norske ungdommer på åttitallet og en vaksine som ble stoppet i 1983.
|
|
|
#5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Relevansen blir vel for meg hvertfall, det at vi ikke vet med sikkerhet at vaksinene ikke gir alvorlige bivirkninger la oss si ti år fra nå.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Prevenar har vært endel av vaksinasjonsprogrammet til USA siden 2000. Det er ingen ny vaksine som prøves ut på norske barn.
|
|
|
#7 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er det jo ikke snakk om noen uttesting av vaksiner. Det kritikken går på er at det var for dårlige produksjonsforhold hos folkehelsa, som da produserte sin egen vaksine. De kritiserer jo ikke selve vaksinen (om den hadde vært produsert under godkjente forhold). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Dokumentasjonskravene til legemidler (og herunder vaksiner), hva angår effekt, sikkerhet og kvalitet har blitt strengere på 20 år ja ... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|