|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)Denne saken har versert i avisene her i et par uker, da rettssaken startet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)
Og vanskelig for barnehagen å oppdage at han var traumatisert og satt langt tilbake i utvikling, går utifra at det var mange varsellamper som lyste.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)Barnevernet bøtelagt |
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)Nå får barnevernet en bot på 100 000 for blant annet denne saken. Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg synes det er riktig. Er det en straff for barnevernet? Eller straffer det bare dem som trenger hjelp men kanskje ikke får det pga pengemangel? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)Problemet skyves uansett nedover. Det er det som er det triste. |
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)En fryktelig trist sak, virkelig ille. Stakkars lille menneske.
|
|
|
#7 |
|
Helt konge
|
En av de faktorene som spiller inn er loven. Det biologiske prinsipp står sterkt og aller helst skal "alt"hjelpetiltak være prøvd før man går til det det mest drastiske alternativet omsorgsovertakelse. Ikke uten grunn at begrepet foreldrevern ofte er nevn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Der sa du noe. Tåpelig.
|
|
|
#12 |
|
Helt konge
|
Zol du sa ikke noe tåpelig, du sa derimot noe klokt. Det som var tåpelig var nok det at det er barna som vil lide under mindre ressurser (igjen). |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|