Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 23:19   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefales! Jane Eyre (BBC 2006)

Teo, Rochester er virkelig ikke helt god, da. Husker du denne her - limer den inn for nye lesere, jeg (det er en bit av en bokomtale hentet fra en blogg jeg frekventerer):

This book reminded me of a dreadful TV show about Romantic Heroes, in which the opinion was expressed that every woman wanted to marry Heathcliff, Mr Rochester or Mr Darcy.

I took offence, both for myself and for my beloved Mr Darcy. I mean, can you imagine them all in a room together?

TV PRESENTER: Boys, would you like to talk about your interest and hobbies?
ROCHESTER: Well, there’s the compulsive lying. And then there’s the cross-dressing.
HEATHCLIFF: I enjoy long romantic walks on the moors-
TV PRESENTER: Oh, that’s nice!
HEATHCLIFF: And then I like to round off the day by hanging a puppy.
DARCY: …
TV PRESENTER: So, do any of you have a special lady?
ROCHESTER: Well, I may have gotten the syph from my score of mistresses. And I have this illegitimate kid. And I do have a wife, but she’s crazy and in the care of a drunk, so that won’t stick.
HEATHCLIFF: Oh snap, I have a wife too! I beat her.
DARCY: I am as yet unmarried, madam.
TV PRESENTER: Thank God for that… So, uh, what would you consider your greatest, uh, fault?
ROCHESTER: Some narrow-minded fools frown on tricking defenceless girls into bigamy.
HEATHCLIFF: So I practise incestuous necrophilia. Don’t be a hater.
DARCY: Sometimes I’m a little judgemental. And aloof at parties.
TV PRESENTER: *hides behind Mr Darcy*

Not that Heathcliff and Rochester aren’t fabulous characters. But there are cases in which ‘Watch out, ladies, this one can’t be tamed!’ should contain the explanatory note: ‘Because this one’s rabid.’

Gammel 20-11-07, 23:55   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Teo, Rochester er virkelig ikke helt god, da.

OK da. Jeg gir meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:42   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så første episode på mandag og er helt enig i at den er god og at både Georgie Henley og Ruth Wilcox er svært gode i rollen.

Jeg er kanskje litt skuffet over at de hoppet så raskt over barndommen. Den burde fått i hvert fall en hel episode synes jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:42   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er kanskje litt skuffet over at de hoppet så raskt over barndommen. Den burde fått i hvert fall en hel episode synes jeg.

Det er mitt eneste ankepunkt til serien. Innledningen forutsetter at man har lest boken, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:32   #5
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Altså - jeg fikk med meg første episode og hadde jo planer om å se resten også, men akkurat i går visste jeg at det var noe jeg skulle huske, men kunne ikke komme på hva det var...

Går den i reprise et eller annet sted?

Gammel 27-11-07, 09:50   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det talkshowet er bare helt fantastisk, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:52   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Teo, Rochester er virkelig ikke helt god, da.

Neida, men at han er litt skummel og farlig er jo en vesentlig del av sjarmen, og det er BBC-seriens vesentligste mangel, synes jeg. Heathcliff, derimot, han er jo fullstendig rabiat. Gale mennesket. Men Catherine matcher ham jo godt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:03   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En liten detalj i første episode som irriterte meg (og ja, jeg vet at jeg er så detaljfiksert at det nærmer seg seriøst nerdete).

I boken så har Adèle vokst opp hos sin mor og kommer til Rochester som ca 8 åring, ikke sant? Her har de fått det for seg at hun etterlates hos ham som spebarn. Men hvordan forklarer de da at hun er blitt som hun er blitt? Hele poenget i boken er jo at hun er opplært av sin mor til å bare se sin rolle som å være yndig dansende og å spørre etter presanger.

Ellers var andre episode strålende og det er fryktelig at det er en uke til neste gang.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:45   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blå: Det irriterte meg også. Spedbarn, liksom? Og så snakker hun fransk og danser. Lært det av Mr. Rochester kanskje. Men jeg kan tilgi, for serien er ellers vidunderlig, og jeg tror at også de som ikke har lest boken får en idé om at Janes barndom ikke var noen dans på roser.:understatement:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.