Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

NAVs måte å skrive brev på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 23:19   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAVs måte å skrive brev på ...

Kjempeflott at du tar dette opp. Det er helt sant at NAV formulerer standardbrevene sine på en måte som kan få enhver til å føle seg som en forbryter. Jeg er ganske dreven i retorikk og har ingen problemer med å forholde meg til offentlige etater, så jeg tar meg vel egentlig ikke nær av sånt, men jeg kan godt tenke meg at mange kan reagere veldig sterkt på disse brevene deres.

Jeg opplevde noe lignende i 2002. Jeg var ferdig med fødselspermisjon i begynnelsen av juli og meldte meg som arbeidssøker og fikk dagpenger. Så fikk jeg full stilling som lærer noen dager etter skolestart (ca 22.-22. august), og da er systemet sånn at jeg ble ansatt med tilbakevirkende kraft fra 1. august. Jeg hadde allerede fått utbetalt dagpenger for de tre første ukene i august, og tok skriftlig kontakt med daværende Aetat umiddelbart for å få betale beløpet tilbake. Tenker jeg sendte brevet 25.-26. august. Etter et par måneder fikk jeg et brev om at de hadde registrert at jeg hadde mottatt dagpenger urettmessig, og de viste til div. paragrafer og gjorde det klart at jeg var nødt til å betale pengene tilbake eller risikere å bli strafferettslig forfulgt. Brevet var helt tydelig et standardskriv som overhodet ikke tok hensyn til at det faktisk var jeg som hadde tatt kontakt og bedt om å få betale tilbake pengene. (Og det er selvsagt en helt annen sak at det tok enda 7 måneder til før jeg fikk faktura sånn at jeg faktisk fikk betalt tilbake pengene jeg hadde bedt om å få returnere...)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.