Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Prison Break sesong 3

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 12:42   #61
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Prison Break sesong 3

Jeg må si jeg er helt enig i at sesong 3 er den beste til nå.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 13:08   #62
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg har sluttet å se serien etter råd fra Kif som fortalte at s02 var dåååårlig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 15:05   #63
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja men folk SER jo på det? Så lenge seertallene er så høye at de kan fortsette sendingene, er det vel lite vits i å stoppe? Folk velger jo selv om de vil se på det eller ikke.
Selv om du ikke likte sesong 2 betyr det jo ikke at alle andre også syntes den var møkk? Sesong 3 er faktisk den beste til nå, synes jeg. Det hadde jeg virkelig aldri trodd. Jeg himlet litt da jeg hørte det skulle komme en tredje sesong, men den har faktisk toppet til og med sesong 1, synes jeg (og mange andre).

Jeg har ikke sett noe rating på Prison Break, men jeg blir overrasket hvis det viser seg at de klarer å holde på seerne de hadde i første sesong. Som Madam Mim sier, det er begrenset hvor lenge det er spennende å se noen rømme fra et fengsel. Beslutningen om å lage oppfølgende sesonger tas ikke før man ser hvor bra den første sesongen går, og jeg synes de oppfølgende sesongene lider litt av mangelfult manusarbeid. Når også planen er å lage flere sesonger vet man at det blir en evighetsgreie, og det er i seg selv kjedelig.

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 18:04   #64
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg har ikke sett noe rating på Prison Break, men jeg blir overrasket hvis det viser seg at de klarer å holde på seerne de hadde i første sesong. Som Madam Mim sier, det er begrenset hvor lenge det er spennende å se noen rømme fra et fengsel. Beslutningen om å lage oppfølgende sesonger tas ikke før man ser hvor bra den første sesongen går, og jeg synes de oppfølgende sesongene lider litt av mangelfult manusarbeid. Når også planen er å lage flere sesonger vet man at det blir en evighetsgreie, og det er i seg selv kjedelig.

Da må jeg bare spør, ser du serien selv?
I mangen tilfeller kan jeg være enig med deg , men prison break å lost holder fremdeles koken å kan ikke sammenlignes med andre serier

Gammel 25-11-07, 19:13   #65
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Da må jeg bare spør, ser du serien selv?
I mangen tilfeller kan jeg være enig med deg , men prison break å lost holder fremdeles koken å kan ikke sammenlignes med andre serier

Som sagt, jeg så hele sesong 1 og syntes den var veldig bra. Drøyt halvveis ut i sesong 2 gadd jeg ikke mer (dvs jeg tok de opp, men det ble aldri til at jeg så dem). Da sesong 3 startet opp forsøkte jeg å komme inn i serien igjen, men oppdaget raskt at den ikke lenger fanger interessen min. Jeg har kun sett de 2 første episodene av sesong 3. Jeg synes plottet har blitt for langrdygt, komplisert og uinteressant.

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:54   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, om dere synes det er kjedelig så er det jo selvsagt lov å bruke av-knappen. Vi som synes det ER spennende (og vi er visst en hel haug) får bare fortsette å se det og være glade for at de lager flere episoder.

Dette er jo rett og slett smak og behag. Selv skjønner jeg ikke hva som fenger folk med Grey's anatomy, jeg synes det er en klissete drittserie, og det finnes mange sykehusserier fra før av som er mye bedre. Smak og behag.

Gammel 25-11-07, 20:57   #67
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Enig med Iset det er bare til å trykke på av knappen om en ikke liker det ja

Ja, om dere synes det er kjedelig så er det jo selvsagt lov å bruke av-knappen. Vi som synes det ER spennende (og vi er visst en hel haug) får bare fortsette å se det og være glade for at de lager flere episoder.

Dette er jo rett og slett smak og behag. Selv skjønner jeg ikke hva som fenger folk med Grey's anatomy, jeg synes det er en klissete drittserie, og det finnes mange sykehusserier fra før av som er mye bedre. Smak og behag.

Jeg liker begge jeg

Gammel 25-11-07, 22:46   #68
Nebbia
Passiv

Standard

Det går vel an å påpeke at de påfølgende sesongene er dårligere uten å få formaninger om å slå av TVen? Selvfølgelig ser jeg ikke på noe som ikke interesserer meg. Selv om jeg ikke lenger ser på Prison Break synes jeg det er på sin plass med en kommentar hvorfor. Jeg ser tydelig et mønster i at serier mister (i alle fall min) interesse over tid, og jeg mener bestemt det skyldes at seriene blir dårligere over tid. Kreativitet og samlebånd går dårlig sammen.

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 23:30   #69
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Enig med Iset det er bare til å trykke på av knappen om en ikke liker det ja

Jeg liker begge jeg

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 00:20   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det går vel an å påpeke at de påfølgende sesongene er dårligere uten å få formaninger om å slå av TVen? Selvfølgelig ser jeg ikke på noe som ikke interesserer meg. Selv om jeg ikke lenger ser på Prison Break synes jeg det er på sin plass med en kommentar hvorfor. Jeg ser tydelig et mønster i at serier mister (i alle fall min) interesse over tid, og jeg mener bestemt det skyldes at seriene blir dårligere over tid. Kreativitet og samlebånd går dårlig sammen.

Selvsagt kan man mene og si det man vil, jeg synes bare det er litt rart at man synes en serie bør bli tatt av lufta fordi man selv ikke liker den, når seertallene viser at den faktisk har suksess. Som sagt er det mange serier jeg synes er teite og burde bli tatt av for lenge siden, men jeg skjønner jo at ikke alle deler min smak.

Gammel 26-11-07, 00:37   #71
Nebbia
Passiv

Standard

Selvsagt kan man mene og si det man vil, jeg synes bare det er litt rart at man synes en serie bør bli tatt av lufta fordi man selv ikke liker den, når seertallene viser at den faktisk har suksess. Som sagt er det mange serier jeg synes er teite og burde bli tatt av for lenge siden, men jeg skjønner jo at ikke alle deler min smak.

Det er ikke hvorvidt seriene er teite eller ikke jeg reagerer på. Folk har forskjellige interesser og alle kan ikke like alt. Mitt poeng er at når man først får en seersuksess, så melkes dette for alt hva det er verdt og det går etterhvert utover kvaliteten. Jeg synes Prision Break var både nyskapende og spennende, men med sesong 2 forsvant mye av det mystiske og fascinerende ved serien. Det ble mer som en ren actiongreie, full av floskler og ting man har sett hundre ganger før. Jeg forstår at TV-selskapene fortsetter å kjøre suksesser til ingen gidder å se mer, men det er så fordømt kjedelig.

Jeg har egentlig ikke gjort meg opp noen mening om de ulike sesongene av 24 (har bare sett 2 av dem), men her er i det minste plottet begrenset til én sesong, selv om det er en rød tråd som binder sesongene sammen. Jeg synes det er slitsomt å sette meg ned å se noe som ikke engang manusforfatteren vet hvordan slutter.

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 01:00   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg skjønner hva du mener, jeg bare kverulerer litt og er LITT uenig. Ja, de er fæle til å melke populære serier for alt de er verdt, men samtidig skjønner jeg jo at de ikke gidder å slutte mens leken er god, de tjener jo penger og folk ser på seriene. Noen ganger kan en sesong suge, mens neste sesong drar serien opp på et høyere nivå igjen. Dette synes jeg har skjedd med både Lost og Prison Break. Begge seriene var knakende gode i sesong 1, dabbet av i sesong 2 men tok seg EKSTREMT opp igjen i sesong 3. Dermed synes jeg ikke er er så gale, for så lenge seriene gir meg noe så fortsetter jeg jo å se dem.

24 er forresten fantastisk. Jeg får hjerneskader av spenning i hver sesong, har sett alle som er kommet ut til nå. Gleder meg til neste, men det blir leenge til siden jeg først må laste ned nesten alle som er kommet ut før jeg kan begynne å se dem, for ukespauser mellom hver episode av 24 er ikke noe man frivillig utsetter seg for.

Gammel 26-11-07, 01:28   #73
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Himmel, tenk at denne serien går i enda en omgang. Er hovedpersonen utrolig klossete siden han ryker inn i fengselet igjen gang på gang, eller er det nye personer som skal rømme?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 01:39   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

I denne sesongen ble Michael framet og lurt inn i fengselet fordi han skulle hjelpe en annen fange til å rømme. Jeg kjente jeg brakk meg litt da jeg leste om dette før jeg så sesongen, men gurimalla som den har tatt seg opp, jeg synes dette er den mest spennende sesongen av alle.

Gammel 26-11-07, 02:15   #75
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

I denne sesongen ble Michael framet og lurt inn i fengselet fordi han skulle hjelpe en annen fange til å rømme. Jeg kjente jeg brakk meg litt da jeg leste om dette før jeg så sesongen, men gurimalla som den har tatt seg opp, jeg synes dette er den mest spennende sesongen av alle.

Helt fantastisk sesong!

Gammel 26-11-07, 21:01   #76
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sesong 3 er utrolig spennende!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:51   #77
Frantzen
Passiv

Standard

Hekta igjen!

Veldig spennende...og av en eller annen merkelig grunn har jeg vondt av Mahoney..han har jeg hele veien hatt et stort morshjerte overfor

Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:52   #78
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Himmel, tenk at denne serien går i enda en omgang. Er hovedpersonen utrolig klossete siden han ryker inn i fengselet igjen gang på gang, eller er det nye personer som skal rømme?

Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:01   #79
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes denne serien er skikkelig spennende.

Gammel 30-11-07, 16:41   #80
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har lastet ned noen av episodene med tekst, fordi det er litt vanskelig å få seg seg hva de sier syns jeg (mumlere! )

Generelt dårlig kvalitet på tekstinga, men ep 7 tok kaka!

Eks 1: (Etter et drap)
"I saw someone in the stairs. About a minute later I heard an argument."
"Jeg så noen i trappa. Omtrent ett minutt etterpå hørte jeg et argument."

Det må ha vært litt av et argument..

Eks 2: ( Mahoney har fått ett tilbud om å komme ut - han avslo - nå får han tilbudet på ny. Det spørres naturlig nok om hvorfor han ikke ville vurdere det tidligere)

"I needed some time to think."
"Jeg trenger noe å drikke"

..(å bryte ut i latter slik dreper igrunnen litt av dramatikken )

Sist redigert av Frantzen : 30-11-07 kl 16:48.
  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.