|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Barn som er vanskelige i matveien må tvinges
Hva? Er noe som står i Aftenposten misvisende og tabloid?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jeg reagerte på akkurat det samme, dustete overskrift, me fornuftig innhold i artikkelen.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Nemlig. Og så butter det vel ofte i mot når barnet skal prøve å uttrykke denne følelsen. "Liker ikke" er kanskje det eneste uttrykket barnet kjenner til, og egentlig er det jo dekkende, for det er vel akkurat den følelsen barnet sitter med der og da, selv om vi voksne hadde kunnet definere det som "det frister meg ikke i dag" eller "det er ikke det jeg har mest lyst på akkurat nå".
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Jupp, akkurat sånn tenker jeg og.
|
|
|
#6 |
|
alfalima
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Re: Barn som er vanskelige i matveien, må tvingesJeg prøver og si til barna at all mat er mat. Noe er godt og noe er kanskje ikke så godt, men det kaller vi "bli mett mat". Har fungert godt til min eldste datter, som er 14 og altetende. Den yngste på 5 kjøper ikke helt den, og er mer sær i matveien. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
Poden min spør ofte om "resten" av middagen, og spiser den gjerne kald... Så han er tydeligvis uenig. Men på mer generelt grunnlag er jeg veldig enig i det du sier glitter.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Ja, vil man ha den er det selvfølgelig greit!
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Det er jo dessuten lov å varme opp rester! |
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig. Jeg tenke mer på den "hvis du ikke spiser det til middag, får du det til kvelds". Det er jo ikke noe logikk i at man liker det bedre til kvelds.
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barn som er vanskelige i matveien må tvinges
|
![]() |
| Trådverktøy | |