Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?
Min første jobb var et 6-mnd engasjement ved UiO hvor de trengte en student til å utrede/være sekretær for et prosjekt i informasjonsavdelingen min.
Fra det gikk jeg til en fast stilling i "halv-offentlig bedrift" som jeg søkte på - ble bedt om å søke. Hvis de ikke hadde bedt meg om å søke hadde jeg aldri gjort det - da hadde jeg kanskje fullført nordisk gf+mf isteden, og i dag vært lektor med hovedfag i nordisk...
Ble på den jobben i fem år før jeg søkte nye jobber, fikk flere av de og valgte å gå til privat sektor. Jobbet der i fem år også.
Da jeg sluttet i den jobben fikk jeg ingen ny jobb på mitt nye hjemsted - når jeg søkte relevante jobber var det som oftest opp mot hundre søkere... Så jeg studerte, og fikk etterhvert deltidsjobb som lærer ved siden av praktisk-pedagogisk utdanning.
I februar då søkte jeg en førstekonsulentstilling her jeg jobber nå. Men ble plukket ut av den bunken og innkalt til intervju med en gang med tanke på gå inn i en prosjektlederstilling asap. Siden jeg kunne jobbe deltid og starte umiddelbart ville de ha meg til å ta over etter en prosjektleder som sluttet. I løpet av sommerferien fikk jeg fast stilling som førstekonsulent og nå venter jeg på opprykk til prosjektleder (som jeg er). Er kjempefornøyd!
|