|
|
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Ja, både det og yoghurt i 6- og 8-månedersglass. Men det kan man jo velge å unngå ved å lese innholdsfortegnelsen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?
Jeg kjøpte barnemat fra helios. Gikk ned på høykant men så snublet jeg over at spinat skulle en unngå hele første leveår. Det sjokkerte meg faktisk at de da hadde det i barnematen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?Det er så utrolig mange anbefalinger å forholde seg til, og det er jammen ikke greit når barnematprodusentene har ingredienser i babymaten som barna ikke skal spise riktig ennå. Slik som melkeprodukter i middagsglass for 6- og 8-måneders-barna.
Jeg er helt enig med Sokk, dette er fryktelig rart. Jeg velger selv å unngå alle melkeprodukter i maten til lillebror fram til 10 måneder, det inkluderer da at vi ikke bruker verken melk, yoghurt, smør, kesam osv. Jeg sjekker alltid innholdsdeklarasjonene og velger kun de glassene som ikke inneholder melkeprodukter eller salt. I tillegg velger vi bort de matvarene som inneholder fisk, egg, erter. Det er faktisk beskrevet i veilederen for spebarnsernæring fra Statens ernæringsråd at man kan unngå fisk, egg, erter og nøtter fram til ett års alder hvis man har risiko for allergi i familien, og det synes jeg er greit å overholde all den tid jeg hater å være allergisk mot gress og nusselige katter.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|