|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
|
Sv: Svenske feminister krever rett til toppløs bading
Vil ikke ha C, det ser jeg så rar ut med. Husker med gru ammepuppene, de passer meg rett og slett ikke. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
intro
|
Her gjelder uttrykket "mye vil få mer".
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Som jeg skulle sagt det selv. |
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Du snur jo hele problemstillingen på hodet! Dette er en veldig spesiell sak fordi det de svenske kvinnene krever er noe de færreste kvinner har interesse av å gjøre, men dette har likefullt med likestilling å gjøre. Kvinnene ønsker å bade toppløse, men får ikke lov fordi de er kvinner. Det er kjønnsdiskriminering - uavhengig av hvor idiotisk du mener saken er. |
|
|
|
#48 |
|
Live and let live
|
Sa jeg noe om idiotisk?
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Nå er du useriøs. Og du ser tydeligvis ikke problemstillingen heller. Likestilling dreier seg om prinsipper, ikke om sak man er enig eller uening i. Her er det snakk om kvinner som i likhet med menn ønsker å bade i bar overkropp, men de får ikke lov fordi de er kvinner. Se for deg tilsvarende problemstilling med verneplikt. De færreste kvinner kunne tenke seg å gjennomføre verneplikt (i likhet med de færreste kvinner kunne tenke seg å bade toppløse), er det da greit at de skal nektes dette også? |
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Svenske feminister krever rett til toppløs badingDet kreves vel at menn bruker badebukse, og jeg har ingen problemer med å se at pupper, samme hvor mye man argumenterer med at de har et helt annet bruksområde, sees på som noe seksuelt. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
|
|
|
#53 |
|
Live and let live
|
Neida, jeg er ganske seriøs. Og jeg mener ikke at den praktiske betydningen av denne saken er uinteressant.
|
|
|
#54 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svenske feminister krever rett til toppløs badingJeg synes likeverd er et bedre ord enn likestilling. Menn og kvinner vil aldri bli like, men vi skal være verdt like mye og ha samme rettigheter. Dessuten kan jeg ikke dy meg for at jeg synes det er harry å kreve at man skal få lov til å gå toppløs i svømmehaller og lignende.
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Den praktike betydningen av denne saken er uniteressant da det knapt nok finnes noen kvinner som ville gått toppløs i en svømmehall om de hadde hatt lov. |
|
|
|
#57 |
|
Live and let live
|
Man kan ikke nekte menn å komme inn i kvinnedusjen heller uten at man bruker kjønnsdiskriminerende argumenter. Det betyr ikke at det er en likestillingssak.
|
|
|
#59 |
|
Live and let live
|
Jupp, jeg tenkte det også, men gadd ikke skrive det. Jammen bra jeg har deg her aC.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|