Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svenske feminister krever rett til toppløs bading

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 21:59   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Svenske feminister krever rett til toppløs bading

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Neida, jeg er ganske seriøs. Og jeg mener ikke at den praktiske betydningen av denne saken er uinteressant.

Det jeg mener er at jeg synes det er langt viktigere saker å kjempe for i likestillingens navn, og at dette er missforstått likestilling. Og nei, jeg ser ikke problemstillingen din, det har du helt rett i. Jeg synes det er mye viktigere med likeverd og anerkjennelse og respekt for ulikheter. Jeg kan fint se at lik lønn for likt arbeid er en prinsippsak, og at kvinner og menn skal få like mange sykedager i forhold til ungene sine osv. Men jeg kan ikke se viktigheten i denne saken. Rett og slett fordi det er ikke likestillingskamp på ordentlig å kreve å få flashe puppene sine i svømmehallen. Det er kleskoder på offentlige plasser, sånn er det bare. Får de lov i en offentlig svømmehall, så må de jo også få lov på andre offentlige arenaer der menn gjerne går med bar overkropp? I sentrum en varm dag, på rema, osv. Hadde du synes det var like bra tiltak om menn, i likestillingens navn, ble tvunget til å gå med badeskjorte? Det kunne jo også vært et "likestillingstiltak", - dersom man skulle tatt dette kravet på alvor.

Den praktike betydningen av denne saken er uniteressant da det knapt nok finnes noen kvinner som ville gått toppløs i en svømmehall om de hadde hatt lov.

Jeg må bare presisere, som jeg sa i åpnngsinnlegget mitt, at det er argumentasjonen for å nekte kvinner å bade toppløs i svømmehalen som er interessant. Ikke hvorvidt dette er viktig likestillingskamp, for det er det selvfølgelig ikke. Jeg klarer ikke å se hvordan man kan nekte kvinnelig toppløsbading uten å bruke kjønnsdiskriminerende argumenter.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.