|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Svenske feminister krever rett til toppløs bading
|
![]() |
![]() |
#62 |
Live and let live
|
Du trenger ikke teskjeier, jeg har ikke tungt for det. Jeg er bare uenig med deg.
![]() |
#63 |
Ekvilist
|
Jeg synes at det med respekt for uliker gjelder uavhengig av kjønn. For meg blir et helt feil f.eks å si kvinner er flinke til å ta seg av barn, og menn er flinke til å ta seg av bil - dette er forskjeller vi må anerkjenne og respektere. For så enkel er ikke virkeligheten. Når det gjelder toppløsbading i svømmehallsaken synes det for meg å være en likeverdig behandling at kvinner dekker til bryster og underliv, og menn underliv. Av den grunn at det er dette som ansees intimsoner, og utgjør den største forskjell på kvinner og menn. Dersom man begynner å diskutere toppløsbading synes jeg man like gjerne kan ta diskusjonen på om vi bør ha valgfriheten til å bade nakne, kvinner som menn. Mulig jeg oppfatter det slik, fordi jeg er sosialisert til, og har en opplevelse av at brystene er en intimsone nærmest på linje med underlivet. Det er tydelig at dette er noe vi (kvinner som menn) opplever forskjellig.
![]() |
#64 |
Live and let live
|
Jeg er enig med deg.
![]() |
#66 |
Smugleser
|
Jeg er, ikke overraskende, også enig med deg i dette, Irma.
![]() |
#67 |
Borte
|
Jeg syns dette argumentet faller på det faktum at toppløs-soling og bading har vært et relativt vanlig offentlig skue i snart 40 år. Jeg syns ikke det at du føler at dine bryster er dine intimsoner legitimerer at jeg forbys å vise mine frem i svømmehallen. Som du sier opplever vi det forskjellig. Jeg reagerer aldri om jeg ser noen som soler seg toppløse på offentlig strand, og jeg har vanskelig for å se forskjellen på badestrand og svømmehall i denne i saken.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|