|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#43 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilJeg lurer på hvor han fikk utdelt hjernen sin. For mannen er ikke av denne verden. :åppgitt:
|
|
|
#44 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilNå er han på God morgen Norge. Han sier at et hvert menneske har sin integritet og at vi ikke skiller mellom mennesket og handlingen og "fordømmer så det suser". Jeg skjønner hva han sier, men det må da være et svært tett bånd mellom mennesket og dets handlinger så hvordan han kan skille så kategorisk blir rart for meg.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. april
Nei, ikke enig, for det er jo det som er enda mer skremmende med Staff i denne saken. Han er overhode ikke sinnsforvirret eller sinnssyk, men han MENER det. Det er langt mer bekymringsfullt, synes jeg, enn om han virkelig var erklært gal, og hadde sagt det samme. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Absolut ateist
|
Han har vel blitt misbrukt selv og overlever det ved å bagatellisere det for å slippe å føle på hvor jævlig det egentlig er. *psykologiserer*
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilMan blir jo ikke lenger overrasket når Staff kommer med slike synspunkter. Gårsdagens medieutspill føyer seg fint inn i rekken av ekstremt provoserende uttalelser han har kommet med de siste årene. Som at krisesentrene kun tar vare på den ene parten i konflikten, incest er en måte å vise kjærlighet til barna sine på etc. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ringskrømt
|
Ja, æresdrap forekommer også i Norge, så absolutt. Forskjellen er at i vår kultur er det ikke akseptert, så gjerningsmannen får ikke applaus for sine handlinger, noe som forklarer hvorfor så mange tar sitt eget liv etterpå.
|
|
|
#49 |
|
Leser
|
Jeg vil i høyeste grad si at de som er tiltalt i straffesaker er blant de "svake i samfunnet". Staff, er en veldig spesiell mann, men jeg er enig med han i at alle skal ha et forsvar, alle, også de som dreper kona si, de som begår incest, de som utøver blind vold, nazister, alle. Da må det være noen der til å forsvare dem, og det er veldig ofte Staff. Jeg er enig med Desembermamma at de fleste som begår forbrytelser av dette kalibret er kognetivt syke, og det blir også brukt som forsvar i et rettsak.
Han har i alle fall sagt at han ikke nødvendigvis ser på all seksuell omgang med mindreårige som forkastelig og at det ikke burde ha vært kriminelt. Nå kan Staff få si hva han vil, for det er ikke han som advokat, som utformer lovene, det er det politikerne som vi velger som gjør.
Jeg greier ikke å skille så kraftig mellom hva et menneske er og hva det gjør. Enten er Staff et mye bedre menneske enn meg, eller så er han mye verre.
|
|
|
#50 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er ikke noe å spekulere over engang, han har jo innrømmet det selv. Men han kaller det ikke "misbruk", da... bombe.
|
|
|
#51 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilStaff svarer på VG nett, noen er dog mer seriøse enn andre:
|
|
|
#53 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilStaff er på jordet igjen. Den mannen er utrolig.
|
|
|
#54 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilStaff har sagt at hans klienter er de som inspirerer han mest her i livet, og det forklarer kanskje litt om de avvikende meningene |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Staff slår til på ny - en skulle tro det var 1. aprilDet burde ikke kalles æresdrap, det får det til å høres bedre ut enn det er. Det burde konsekvent kalles for skamdrap. Familien skammer seg over at et av medlemmene ikke innordner seg, men det har ingenting med ære å gjøre.
|
|
|
#56 |
|
Ringskrømt
|
Enig. På samme måte er det feil å kalle det familietragedie når mor eller far tar livet av partneren, alle barn og til slutt seg selv.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 30-11-07 kl 15:40. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo