|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Sv: Synes du veledighet er et OK "biprodukt"?Jeg tenker som deg, him. Det gir en bismak og det virker bakvendt når de produktene jeg har set dette på har vært typisk "overflødige" produkter. (Muligens med unntak av bamsene.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du veledighet er et OK "biprodukt"?Jeg har ikke tenkt over det. Jeg kjøper ikke ting jeg ikke trenger fordi de er billige eller gir penger til noen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
superbruker
|
Sv: Synes du veledighet er et OK "biprodukt"?At de gir penger til et veldedig formål er ikke avgjørende for om jeg kjøper produktet eller ikke. Hvis jeg må velge mellom 2 likestilte produkter og en gir til veldedighet så er ikke det med å avgjør hva jeg velger.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Synes du veledighet er et OK "biprodukt"?
Det er akkurat der det stikker for meg også. Jeg har ikke noe imot at veledige organisasjoner har salg som et biprodukt. Eksempelvis synes jeg produkter fra Unicef og Redningsselskapet er helt greit. Redningsselskapet har jeg støttet i uante mengder etter at Elias kom på banen, den figuren må være rene gullgruven for dem! Men jeg reagerer på produkter hvor "veledigheten" bare er en del av salgskonseptet. Men så er det som du sier i sitatet ovenfor, kan man tenke slik om penger som faktisk kommer folk til gode? Får meg til å tenke litt på "Fuck for forrest", de fikk jo problemer med å få gitt vekk pengene til miljøorganisasjoner etter Roskilde-stuntet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|