|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Samme stekepinsett? | |||
| Ja |
|
14 | 31,11% |
| Nei |
|
26 | 57,78% |
| Vet ikke |
|
5 | 11,11% |
| Deltakere: 45. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?Det kommer an på kjøttet. Er det kylling bruker jeg aldri samme redskap på rått og stekt kjøtt, men er det biff gjør det meg ikke noe å bruke samme redskap.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?Hva i all verden er en stekepinsett?
|
|
|
|
#3 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?Jeg tillot meg å svare selv om jeg ikke bruker pinsett, men stekespade
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?
Ja, ikke sant? Denne pinsettsaken kommervel i kontakt med både den rå og den stekte siden av kjøttet, og det unngår man jo kjekt med en stekespade. (Ikke for at jeg ville brydd meg uansett. Hvordan skal man f.eks. klare å steke kjøttdeig hvis man må skille mellom redskaper til rått og stekt kjøtt - da er jo alt bare ei smørje og ligger om hverandre?)
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
En veldig stor og lang pinsett. Jeg fikk en slik til jul, og brukte den som pølseklype (det fungerte den dårlig til) inntil vi tok oss sammen og kjøpte en ordentlig pølseklype, og nå bruker jeg den noen ganger til å snu ting som ligger på rist under grillen i ovnen, men ellers stort sett bare til å plukke muffinsformer ut av muffinsbrettet for å sette dem på rist til avkjøling.
Samme her. Men hvis vi hadde hatt grill, ville jeg kanskje funnet på å bruke pinsetten til å legge kjøttet på grillen også, og jeg ville sannsynligvis ikke kommet på å vaske den mellom hver runde.
|
|
|
#6 |
|
WF: Sausnebbet
|
Godt det er flere av oss. Stekepinsett? Er det vanlig å bruke altså? Og er det nødvendig eller bare en duppeditt som tar opp plass i skuffene sammen med de fire dampristene svigers ha kjøpt til oss. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Stekepinsett er en dyd av nødvendighet, det har jeg brukt i mer enn ti år.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Samme her. Jeg bruker det heller ikke på svin.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Det tenkte jeg også på. Vi mikser og trikser her i huset, men vi har sjelden magetrøbbel (med mindre Vimsen sender ungene hit) så jeg regner med at enten er vi vant med basselusker eller så er det godt nok. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Denne kan jeg signere helhjertet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?Jeg legger som oftest kjøttet i pannen med fingrene og snur med pinsetten.
|
|
|
#12 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?Er dere seriøst opptatt av å ikke bruke samme redskap til rått som til stekt kjøtt? Har veldig mye annet å tenke på en det. : ekstremt sjeldent syk: Det som ikke dreper en osv.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|