Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Samme stekepinsett?
Ja 14 31,11%
Nei 26 57,78%
Vet ikke 5 11,11%
Deltakere: 45. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 20:00   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du samme stekepinsett til rått og stekt kjøtt?

Det kommer an på kjøttet. Er det kylling bruker jeg aldri samme redskap på rått og stekt kjøtt, men er det biff gjør det meg ikke noe å bruke samme redskap.

Gammel 06-12-07, 20:26   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva i all verden er en stekepinsett?

Jeg legger kjøttet i panna med fingrene, en skje e.l. (hvis det er strimlet eller i småbiter). Siden bruker jeg den samme stekespaden gjennom hele prosessen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:34   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tillot meg å svare selv om jeg ikke bruker pinsett, men stekespade

Bruker hendene til å legge kjøttet i pannen, snur deretter med stekespade.

Gammel 06-12-07, 20:45   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Bruker hendene til å legge kjøttet i pannen, snur deretter med stekespade.

Ja, ikke sant? Denne pinsettsaken kommervel i kontakt med både den rå og den stekte siden av kjøttet, og det unngår man jo kjekt med en stekespade. (Ikke for at jeg ville brydd meg uansett. Hvordan skal man f.eks. klare å steke kjøttdeig hvis man må skille mellom redskaper til rått og stekt kjøtt - da er jo alt bare ei smørje og ligger om hverandre?)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:28   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

En veldig stor og lang pinsett. Jeg fikk en slik til jul, og brukte den som pølseklype (det fungerte den dårlig til) inntil vi tok oss sammen og kjøpte en ordentlig pølseklype, og nå bruker jeg den noen ganger til å snu ting som ligger på rist under grillen i ovnen, men ellers stort sett bare til å plukke muffinsformer ut av muffinsbrettet for å sette dem på rist til avkjøling.

Jeg legger kjøttet i panna med fingrene, en skje e.l. (hvis det er strimlet eller i småbiter). Siden bruker jeg den samme stekespaden gjennom hele prosessen.

Samme her. Men hvis vi hadde hatt grill, ville jeg kanskje funnet på å bruke pinsetten til å legge kjøttet grillen også, og jeg ville sannsynligvis ikke kommet på å vaske den mellom hver runde.

Gammel 06-12-07, 23:55   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Godt det er flere av oss. Stekepinsett? Er det vanlig å bruke altså? Og er det nødvendig eller bare en duppeditt som tar opp plass i skuffene sammen med de fire dampristene svigers ha kjøpt til oss.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 00:12   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Godt det er flere av oss. Stekepinsett? Er det vanlig å bruke altså? Og er det nødvendig eller bare en duppeditt som tar opp plass i skuffene sammen med de fire dampristene svigers ha kjøpt til oss.

Stekepinsett er en dyd av nødvendighet, det har jeg brukt i mer enn ti år.
Har i hvertfall tre i skuffen, og alle er i bruk til ulike ingredienser.
Og jeg bruker den samme gjennom hele prosessen.

Gammel 06-12-07, 20:49   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det kommer an på kjøttet. Er det kylling bruker jeg aldri samme redskap på rått og stekt kjøtt, men er det biff gjør det meg ikke noe å bruke samme redskap.

Samme her. Jeg bruker det heller ikke på svin.

Gammel 06-12-07, 20:54   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva dere tenker på....

Det tenkte jeg også på. Vi mikser og trikser her i huset, men vi har sjelden magetrøbbel (med mindre Vimsen sender ungene hit) så jeg regner med at enten er vi vant med basselusker eller så er det godt nok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:42   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Denne kan jeg signere helhjertet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 01:31   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger som oftest kjøttet i pannen med fingrene og snur med pinsetten.
Men det hender vel jeg bruker pinsetten til begge deler.

Jeg er veldig glad i pinsetten min, og syns den har helt andre bruksområder enn en stekespade.
Når jeg steker småbiter med svinekjøtt, foreksempel, er det helt umulig å bruke stekespade.

Gammel 08-12-07, 03:01   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Er dere seriøst opptatt av å ikke bruke samme redskap til rått som til stekt kjøtt? Har veldig mye annet å tenke på en det. : ekstremt sjeldent syk: Det som ikke dreper en osv..

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.