|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Til mine med-sjuskerJeg må innrømme at det av og til støkker i meg når jeg rydder på stua og ungene spør om vi får besøk... De er på en måte vant til at det kun ryddes når storinnrykk forventes. |
|
|
|
#3 |
|
Tatt på
|
Sv: Til mine med-sjuskerDet er sjelden vi får uanmeldt besøk av folk som ikke kjenner oss. De som kjenner oss vet hva de kan forvente, så jeg bryr meg stort sett ikke (annet enn å gjemme truser som er til vask litt lenger ned i skittentøyskurven, besøket skal slippe å ha pent brukte truser midt i glaningen når de sitter på do). Er det uanmeldt besøk at folk jeg ikke kjenner så bryr jeg meg stort sett ikke da heller, for de kjenner jeg jo ikke
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til mine med-sjuskerJeg er heldigvis utstyrt med en "mamma-radar".
|
|
|
|
#5 |
|
<*(((<
|
Sv: Til mine med-sjuskerSjaske, gift med sjuske her. Det er vanligvis vennene våre som kan finne på å komme uanmeldt, og de vet jo hvor ille det står til med oss. Så vi syns uanmeldt besøk er helt greit. Noen av vennene vår blir ganske lettet også, akkurat som oss syns de det er godt å se at andre enn dem har gjennomført rusmisbrukerstil i boligen sin. :ja til rot uten dop: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
<*(((<
|
Sv: Til mine med-sjuskerOg noen fordeler er det jo med å ha begge sett foreldre 5-9 timers reise unna, de kommer ikke uanmeldt og man kan starte ryddingen når de starter på reisen. :aldri så ille at det er godt for noe eller noe sånt: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Til mine med-sjusker
Ja, det er sant at det nesten alltid er befriende å komme på besøk i et hjem som er, om mulig, mer rotete enn mitt eget. Så får man fort en følelse av å være medsammensvorne i protesten mot perfekt hjem-tyrraniet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Sv: Til mine med-sjusker
Heldigvis (?) bor min mamma minimum 7 timer unna, og min svigermor 3, så vi rekker rimelig mye på den tiden. Min mor har heldigvis (igjen ?) sluttet å vaske og rydde hos både meg og min søster. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| rot, salongbord, sjuske |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|