|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Mor vs. far
Du himler med øynene og samtidig linker til honestthinking?
Det forundrer meg ikke at du mener at du har gjort dybdeforskning ved å se på en dokumentar. Sånn med tanke på at du lenker til honestthinking så er det helt in character.
Tøys. Det stemmer ikke.
Vi har fremdeles friskt i minne? Hvem var denne forskeren da? Og hvor gammel var du?
Jeg forstår alle aspekter av evolusjonsteorien og det er ingenting i den som sier at hos menneskearten så er den mest "fitte" løsningen at det er sånn at menn har mindre empati enn kvinner. Derimot så er det antagelig en større sjanse for en baby å overleve om den har to foreldre som tar seg av den enn en. Eller hva har du for argumenter mot det?
Dette er ren konspirasjonsteori.
Jeg har lest innleggene til Anfindsen som du linker til ja, og han driter seg ut. Han er datamann og burde holde seg til å tukle med kontrollpanelet i Windows.
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Bare "tukle med kontrollpanelet sitt" hadde egentlig vært enda bedre, masturbasjonsassosiasjoner gjør seg jo veldig godt i alle put-downs ("Wanker!"). :etterpåklok: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Nå kom jeg på at jeg til tider hadde litt problemer med kjeften min i møte med de tøffeste gutta på ungdomsskolen. :gulp: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det har du rett i.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Det tviler jeg på. Menn har mer muskler, de har større lunger og større hjerte og ammer ikke. Jeg tror nok at i de kulturene hvor større jaktekspedisjoner er en del av kulturen er det hovedsaklig menn som jakter.
Det er ikke jeg overbevist om, jeg er selvfølgelig helt enig i at den enkelte person sine omsorgsegenskaper ikke kan "bevises" på denne måten, men at det kan være kjønnsforskjeller tror jeg helt sikkert. Det trenger ikke heller å ha noe med mannen å gjøre, så vidt jeg husker viser forskning at spedbarn foretrekker kvinnestemmer (det vil si de foretrekker egentlig lyse stemmer, og det er flest kvinner som har det). Jeg mener også at forskning har vist at kvinner husker ansikter bedre enn menn, og de lettere tolker ansiktsuttrykk. Jeg er ikke inne på det nyeste på forskning, men jeg tror at trenden nå definitivt svinger mot biologiske forskjeller (jeg tror genmaipulering og kloning har satt fokus dit). Jeg har faktisk nå lest at det finnes biologiske forskjeller mellom "rasene" (og det er ikke mange år siden at bare det å omtale folk med forskjellige hudfarger som forskjellige raser var helt utenkelig. Det var slik som bare rasister gjorde). Hovedpoenget i den artikkelen jeg leste var at ved organtransplantasjon ville det være en fordel for noen av afro-amerikansk bakgrunn å få hjerte fra en donor med afro-amerikansk bakgrunn.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|