Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 19:56   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg synes det var en ganske sær beskjed. Man betaler for en tjeneste, og da kan ikke tjenesteyter gå inn og vurdere om man faktisk har behov for tjenesten.

Gammel 10-12-07, 19:58   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår det slik at Divine allerede har svart på et spørsmål fra bhg om barnet skal komme dit i romjula. Og siden hun sannsynligvis har svart ja på det, så er det sannsynligvis ikke fordi hun vil ha fred og ro på kjøpesenteret et par timer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:06   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg forstår det slik at Divine allerede har svart på et spørsmål fra bhg om barnet skal komme dit i romjula. Og siden hun sannsynligvis har svart ja på det, så er det sannsynligvis ikke fordi hun vil ha fred og ro på kjøpesenteret et par timer.

Ser ikke at noen har anklaget Divine for dette?

Jeg tolket det som at beskjeden Divine refererte til var gitt til alle. Og mente da at det kunne være en presisering til alle de som ikke har meldt inn at de må ha barnet der i romjulen. (Det blir jo vanskelig hvis man har bemanning utfra et visst antall barn, og så dumper det inn 3-4 til).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:12   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville syntes det var helt OK om dette ble skrevet på lappen man måtte levere inn hvis man ønsket plass i barnehagen i romjula. Da ville det vært et signal om at "dette er et ekstratilbud, og det er ment for dem som virkelig trenger det".

Jeg synes ikke det er riktig så greit om denne lappen blir gitt etter at man har gitt beskjed om at man trenger barnehageplass i romjula. Da virker det litt som om de spør: "Ja, er du nå helt sikker på at du trenger denne plassen, nå da?"

Men i det store og det hele synes jeg det er fullt ut akseptabelt at de prøver å begrense antall barn i barnehagen i romjula. Ikke minst for ungenes egen del. (Og barnehagen vår er stengt i romjula, så jeg reagerer ikke det minste på at de barnehagene som holder åpent prøver å begrense omfanget, nei.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:29   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville syntes det var helt OK om dette ble skrevet på lappen man måtte levere inn hvis man ønsket plass i barnehagen i romjula. Da ville det vært et signal om at "dette er et ekstratilbud, og det er ment for dem som virkelig trenger det".

Jeg synes ikke det er riktig så greit om denne lappen blir gitt etter at man har gitt beskjed om at man trenger barnehageplass i romjula. Da virker det litt som om de spør: "Ja, er du nå helt sikker på at du trenger denne plassen, nå da?"

Men i det store og det hele synes jeg det er fullt ut akseptabelt at de prøver å begrense antall barn i barnehagen i romjula. Ikke minst for ungenes egen del. (Og barnehagen vår er stengt i romjula, så jeg reagerer ikke det minste på at de barnehagene som holder åpent prøver å begrense omfanget, nei.)

Dette kan jeg signere i sin helhet.

Jeg syns det er greit at barnehagen oppfordrer foreldre til å ha sine barn hjemme når de har mulighet. Barn trenger lengre ferier like mye som oss. Jeg synes nesten det er litt dårlig gjort av foreldre å ikke gi barna sine fri når de har muligheten for det.
Men det er også selvsagt at for en del foreldre så går bare ikke dette, og da er det greit at barnehagen har et tilbud.

Jeg ser en del viser til at man ikke kan skylde på bemanning, men det er slik at ansatte i barnehage også må få avviklet ferie og avspassering, og da er det jo greit at det gjøres i slike perioder, istedet for i perioder hvor det nødvendigvis må være mange barn i barnehagen.

Gammel 10-12-07, 20:38   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min mor forteller at det som er kjedelig er at mange sier at de skal ha ungene i barnehagen og når dagen kommer så er halvparten av ungene hjemme. Det er fryktelig kjipt i og med at det er en fordel for oss foreldre at personalet avikler ferie når det er få barn der. da slipper ungene våre vikarer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:39   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg antar (og håper) at du snakker om romjulen nå, og ikke generelt det å ha barna i barnehagen selv om man er hjemmeværende?

Jeg mener i romjulen ja.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Barn trenger like mye ferie som oss, men det får de da selv om man har behov for barnehageplassen i romjulen. Barnehagen har krav om uttak av et visst antall dager ferie i året.

Mener du at det generelt er dårlig gjort av foreldre å sende barn i barnehagen de dagene de faktisk har mulighet til å ha barna hjemme?

Nei, ikke generelt, men i høytider hvor familier samles og koser seg sammen, da syns jeg det er stusselig å sende barna i barnehagen. Det er vel ikke så mange barn der at det er så veldig morsomt å være der heller.

Og ja barna får ferie, men det finns foreldre (og det er en del av dem også ifølge min venninne) som ikke har barna hjemme mer enn de pålagte feriene de må ha. Og jeg syns ihvertfall at kun èn lang sammenhengende ferie i løpet av året er lite for et barn.

Gammel 10-12-07, 20:42   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er unødvendig å skrive dette. Melder man fra om at barna kommer disse dagene så har man vel behov. Årsakene til dette behovet har ingen andre noe med. Enten er barnehagen åpen ellers er den stengt.

Jeg er enig. Hvis barnehagen er åpen må man få lov til å benytte seg av det. Hvis den er stengt er den det.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tolket det som at beskjeden Divine refererte til var gitt til alle. Og mente da at det kunne være en presisering til alle de som ikke har meldt inn at de må ha barnet der i romjulen. (Det blir jo vanskelig hvis man har bemanning utfra et visst antall barn, og så dumper det inn 3-4 til).

Men det er jo derfor de spør i første omgang? Altså vår barnehage har åpent året rundt, men vi kan alikevel ikke bare "levere inn" våre unger til barnehagen når vi har sagt at våre barn har sommerferie, aå ungene kan ikke bare dumpe inn.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

:???: Nei, jeg synes dette er merkelig, det er jo mulig de mener at noen av de som har meldt på barna sine egentlig burde ha holdt dem hjemme? Jeg synes dette er merkelig.

Gammel 10-12-07, 20:42   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Det blir jo vanskelig hvis man har bemanning utfra et visst antall barn, og så dumper det inn 3-4 til).

Tror ikke man får "dumpe inn" dersom man ikke har meldt fra på forhånd om at barnet skal komme disse dagene. Ihverfall får man det ikke i vår barnehage, det fikk vi smertelig erfare et år da jeg skulle på jobb og pappa ble syk. Ringte barnehagen og spurte om hun kunne komme dit, men nei. Vi har ingen andre barnepassmuligheter. Etter en times tid ringte de tilbake og sa vi kunne komme pga det var et innmeldt barn som ikke hadde møtt.

Det er derfor vi alltid melder henne inn på slike dager, selv om bare en av oss skal jobbe. Hvis det skjer noe akutt, så har vi ingen andre steder å sende henne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 12:04   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir helt i ørska av barnehagene jeg (og jeg jobber i barnehage selv altså ). Folk betaler for en tjeneste, og det må da være opptil foreldrene om de vil bruke denne tjenesten eller ei, enten om det er romjul eller ikke. Forstår at de vil ha beskjed om barna kommer eller ei, men å skrive en slik lapp synes jeg er unødvendig. Vet at da jeg jobbet i kommunal barnehage i Oslo fikk vi ikke lov å spørre foreldrene om barna kom eller ei, barnehagen var åpen for alle, uansett. I den barnehagen jeg jobber i nå, spør vi kun om barna kommer eller ikke, så vi vet hvor mange av oss som kan avspasere/ta ferie eller ikke. Det samme med snuppa sin barnehage.

Jeg kommer selv til å ha snuppa i bhg den 27.12, SELVOM jeg er hjemme i permisjon. Mannen skal jobbe, og hun er et "lite mareritt" å ha hjemme når jeg må amme ham ol. dessuten er der ingen andre barn i vår familie, så hun vil bli det eneste barnet i hele julen hos oss, så jeg tenker at hun kan ha godt av å gå dit å leke et par timer (fra 11-14 ca), men skal spørre barnehagen om der kommer noen fra hennes avdeling, kommer der ikke noen holder jeg henne hjemme.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:15   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis barnehagen ikke har åpent, så skal man jo ha redusert betaling i jula. For i utgangspunktet er jo vanlige arbeidsdager dager man betaler barnehagen for.

Hvis ikke man har redusert betaling, så er barnehagen åpen for alle som har meldt inn behov, samme hva det måtte være. Som regel er det færre barn der da, men å legge seg borti hvorfor man benytter barnehagen da, det mener jeg ikke hører hjemme i en barnehage. Det kan da ikke være et så stort problem at de må presisere noe slikt.

Jeg forstår at de vil ha en oversikt over hvem som kommer, for å planlegge. Men ikke at de på en måte skal begrense hvor mange som kommer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:23   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Hvis barnehagen ikke har åpent, så skal man jo ha redusert betaling i jula. For i utgangspunktet er jo vanlige arbeidsdager dager man betaler barnehagen for.

Om barnehagen stenger fordi det ikke kommer barn de dagene, så påvirker det jo ikke betalingen?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:55   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Om barnehagen stenger fordi det ikke kommer barn de dagene, så påvirker det jo ikke betalingen?

Nei, men hvis de stenger for at de ansatte skal få avliklet ferie og avspasering, må betalingen reduseres.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 13:56   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nei, men da var jo tilbudet der i utgangspunktet. Å ha åpent uten grunn er jo ikke logisk. Men å skulle begrense tilgang blir noe annet. Da er ikke tilbudet tilgjengelig som ellers.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 14:05   #15
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg hadde ikke blitt fornærmet.

Gammel 11-12-07, 14:26   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pussig melding å ha med på en lapp - er det ikke et eller annet form for BEHOV som gjør at man har barnehage da

Man betaler for barnehagen, så den skal jo egentlig være åpen så...

Gammel 10-12-07, 20:27   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolket det som at beskjeden Divine refererte til var gitt til alle.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:30   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det syns jeg er en utidig måte å gjøre det på. Dere har meldt et behov, og barnehagen er åpen, da skal de være profesjonelle nok til ikke å sutre over at det faktisk kommer barn i en barnehage. Makan.

Gammel 10-12-07, 20:32   #19
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

Gammel 10-12-07, 20:34   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

Jeg antar (og håper) at du snakker om romjulen nå, og ikke generelt det å ha barna i barnehagen selv om man er hjemmeværende?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.