Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Jeg kan gjerne innrømme at jeg hadde blitt fornærmet og litt lei meg dersom jeg fikk en slik lapp.
Jeg forstår at barnehagen må ha et grunnlag for å beregne hvor mange barn som skal være der, men jeg kan ikke se at de har noen grunn til å spørre om hvorfor de skal være der.
Vi har vanligvis hatt jentene i barnehagen noen dager i romjulen. Jeg har ikke automatisk fri og da mannen jobbet så jobbet han veldig mye i hele desember. Jeg hadde allerede vært alene med jentene veldig mye av førjulstiden og ville ikke lagt opp til å være alene med dem i romjulen også. Det ville ikke ha falt meg inn å spørre besteforeldre om å være barnevakt når barnehagen var åpen. Jeg har allerede lite barnevakt og ville ikke ha "brukt den opp" på en unødvendig dag.
Det er fryktelig trist å høre om barnehageansatte som både mener at det ikke er hyggelig for barnene i barnehagen i julen og som tydeligvis dømmer foreldrene utfra hvor sterkt deres behov for plassen er. Vi har heldigvis en ganske stor barnehage med profesjonelt personale. Det betyr at den er åpen i romjulen og at det er mange nok barn og ansatte til at det er spennende å være der.
|