Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 19:33   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg ser mange har oppfattet mine innlegg som om barnehageansatte dømmer foreldre som har stort behov for barnehageplass, men det var nok ikke helt det jeg mente. Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.
Så hvis mine innlegg har fått det til å se ut at barnehageansatte dømmer alle som bruker barnehageplassen mye, så beklager jeg om jeg har formulert meg dårlig.

Jeg håper forøvrig at de ansatte gjør sitt beste for at det ikke skal bli kjedelig for de barna som må være i barnehagen i slike perioder som det er få barn, og mitt inntrykk er at det gjør de også. Når de er færre har de mulighet for å finne på ting som de ikke kan når de er mange, feks.

Er forøvrig enig med polarjenta at det største problemet er nok foreldre som melder inn barna, også holder de dem hjemme allikevel. Det er sløsing med ressurser som kunne vært satt inn når det var mange barn istedet.

Gammel 11-12-07, 19:37   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.

Det ble jo ikke særlig mye bedre med dette, da.

Gammel 11-12-07, 19:51   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte forøvrig ikke på spørsmålet. Ja, jeg hadde nok blitt litt fornærmet over den lappen, når det allerede i utgangspunktet var gitt ordentlig beskjed.

Vi har barna i to ulike private barnehager og når dett gjelder ferier løser de det ganske ulikt.

Barnehage 1: Liten, privat barnehage med 18 barn, stenger 4 uker i juli og tar ut den femte ferieuken ved hjelp av dagene i romjulen og påsken som ikke er helligdager. Tilsammen som regel akkurat 5 uker + 5 planleggingsdager som følger skoleruta.

Barnehage 2: Stor privat barnehage med 42 barn, må ta ferie 3 uker sammenhengende på sommeren,stenger 2 dager i høstferien, 3 dager i vinterferien samt dagene i romjul og påske som ikke er helligdager. Har ingen planleggingsdager. Tilsammen som regel akkurat 5 uker.

Jeg må si jeg foretrekker opplegget i barnehage 1, for de dagene i høstferien og vinterferien har vi vanligvis ikke fri og da er det lettere å ta 4 uker om sommeren og heller de 5 planleggingsdagene som enkeltdager. Hadde jeg ikke vært sykemeldt/i permisjon dette året ville de 5 planleggingsdagene i barnehage 1, høst/vinterferie i barnehage 2 og mellomdagene i påske og romjul utgjort 3 ferieuker!

Det er forøvrig ingen redusert betaling for desember og "påskemåneden", juli er betalingsfri måned i begge barnehager. Dette godtok vi via vedtektene når vi aksepterte plassene.

Gammel 12-12-07, 08:24   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg ser mange har oppfattet mine innlegg som om barnehageansatte dømmer foreldre som har stort behov for barnehageplass, men det var nok ikke helt det jeg mente. Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.
Så hvis mine innlegg har fått det til å se ut at barnehageansatte dømmer alle som bruker barnehageplassen mye, så beklager jeg om jeg har formulert meg dårlig.

Jeg håper forøvrig at de ansatte gjør sitt beste for at det ikke skal bli kjedelig for de barna som må være i barnehagen i slike perioder som det er få barn, og mitt inntrykk er at det gjør de også. Når de er færre har de mulighet for å finne på ting som de ikke kan når de er mange, feks.

Nå er det masse innlegg i mellom her som jeg ikke har lest, men jeg må bare si at jeg synes det er provoserende å vite at barnehageansatte baksnakker foreldrene fordi de benytter et tilbud som de faktisk betaler for. Ettersom den enkelte barnehageansatt har begrenset innsikt i hvorfor foreldre prioriterer/ må prioritere på den måten, burde de være forsiktig.

Jeg må for øvrig si at jeg har inntrykk av at det er en utbredt "sport" blant barnehageansatte å baktale foreldre .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:11   #5
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Har ikke orket å lese hele denne diskusjonen, men vil gjerne skyte inn et par ting likevel:
Barnehageansatte har ingen rett til å baktale foreldre, vi må selvsagt kunne dele bekymringer eller vanskeligheter men det er reelle saker, ikke synsing og mening om det ene eller det andre.

Dersom barnehagen har åpent i romjula, eller andre fridager (som påske osv..), er dette et tilbud som foreldrene betaler for og har all rett til å bruke, uten innblanding eller følelsen av å ha et forklaringsproblem.
Noen som er bekymret?:
Ungene har det som regel veldig godt i barnehagen de dagene, både fordi det er høy voksentetthet per barn og fordi de voksne ønsker å gjøre det ekstra hyggelig å være i barnehage slike dager.

Divine: Jeg hadde blitt ordentlig gretten dersom jeg fikk en slik tilbakemelding. Jeg ville ikke funnet meg i å nærmest blitt avkrevd en forklaring som er god nok for at mitt barn skal være i barnehagen. Tøys og tull!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.