Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.
Det får meg iallfall til å tenke litt nytt om barnehageansatte om en blir evaluert opp og ned som foreldre.
Som ansatt i barnehage vil jeg avkrefte at foreldre blir evaluert. De aller aller fleste (håper jeg) jobber i barnehagen fordi de er veldig glad i barn og stortrives med jobben sin.
Jeg vet at de som jobber i barnehagene gjør alt de kan for at foreldrene skal være trygge på at barna har det bra der og at de skal være fornøyde. Samtidig som barna skal trives og ha et godt tilbud.
Sånn jeg kjenner folk fra egen jobb og mange andre barnehager, så er det en gjeng glade, energiske, positive, kreative mennesker som jobber der. De strør om seg med omsorg og godhet.
Selvfølgelig finnes det unntak og det finnes sikkert også barnehager som ikke blir drevet så godt som det forlanges. Men dere skal vite (og jeg håper andre som jobber i barnehage her kan bekrefte) at barnehageansatte må være en av de yrkesgrupper som har størst trivsel på jobb.
Jeg syns det er veldig trist hvis enkelte barnehageansatte har gitt uttrykk for at ungene ikke er ønsket der, eller at foreldre er dårlige foreldre fordi de benytter seg av tilbudet til tider da de fleste har fri.
Det er, som sagt før, mange som bruker opp masse oppspart avspasering på stille dager. Grunnen til det er jo selvfølgelig fordi det skal være flest mulig på jobb når alle barna er på plass. Det er grunnen til at foreldre må skrive seg på liste om og når de kommer.
Jeg syns det blir helt feil når diskusjonen ender opp med at enkelte ilegger de ansatte i barnehagene tanker og meninger de ikke har. 
|