|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen verre? En søring bekjenner
Jeg tviler ikke på det
|
|
|
|
#62 |
|
Har tro på forbedring
|
Vestlandsnaturen er nok mer "breathtaking" enn den trønderske
|
|
|
#63 |
|
intro
|
Akkurat det siste der tror jeg du vil få litt problemer med å bevise statistisk, i alle fall hva gjennomsnittstemperatur angår. Når det er sagt, må det legges til at det har vært både sol og ubehagelig varmt de to gangene jeg har vært nordpå. Umulig å sove var det også, på grunn av sola.
|
|
|
|
#64 |
|
heimføing
|
Sv: Noen verre? En søring bekjennerJeg syns også det er trist at du ikke har vært lenger nord enn Lillehammer. Jeg syns alle søringer skulle få skattefradrag for en studietur nordover. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Glamorøs
|
Jeg har ikke vært lenger nord enn Trondheim. Jeg må innrømme at jeg ikke har så stor interesse av Norge som ferieland, så det er ganske utenkelig for meg å reise noe sted her uten å besøke noen eller skulle noe spesielt der. Det betyr ikke at jeg ikke kan finne noe interessant der, men ikke interessant nok til at jeg vil bruke penger på bare det.
Nei, jevnt over så er det faktisk kaldere jo lenger nord man kommer. Det er langt fra tull.
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Det er vel jevnt over ganske mye mer vanlig å orientere seg sørover i Europa? Folk fra Nordnorge drar til Sørnorge, nordmenn drar til Danmark, danskene drar til Tyskland, Tyskerne til Italia og Frankrike osv.
|
|
|
#68 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Noen verre? En søring bekjennerJeg er samboer med en trønder. Jeg bor forøvrig på Østlandet, og jeg synes det kryr av trøndere overalt. Ja, jeg kjenner mange av dem. Jeg synes de egentlig er som folk flest. Eller de skryter kanskje litt mer enn folk flest da. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
flisespikker
|
Mest på innlandet. Det er ikke spesielt med mygg i Tromsø, for eksempel. Og det er mye mindre kaldt der om vinteren enn i Oslo - for ikke å snakke om det indre Østland. (Men vinteren er lang. Det er et stort argument for å ikke flytte oppover igjen.)
Jeg har aldri vært i Bergen. Og det er litt trist, men ikke så veldig, for jeg regner med at det er ganske lett å fikse.
|
|
|
#70 |
|
heimføing
|
Sv: Noen verre? En søring bekjennerJa, du har vel rett, glittern, om sørover-orienteringen. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Ikke her.
Sist redigert av kisha : 16-12-07 kl 01:30. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Peppy!
|
Jeg er ikke nevneverdig opptatt av Norge nei. Hvis jeg skal betale 5000 kr for en flybillett så reiser jeg heller til Italia enn til en destinasjon i Norge. Det legger jeg ikke skjul på. Jeg er ikke akkurat et utpreget friluftsmenneske, og foretrekker det urbane fremfor det rurale. Jeg er jo selv vokst opp på Vestlandet, og har sett nok av fjorder og bratte fjell til at jeg oppsøker denslags for atspredelsens del. Derfor lurer jeg på hva Nord-Norge kan ha å tilby meg. Aurora Borealis kunne såklart vært spennende å se, men om feriedager og penger først skal brukes så står både Kina, San Fransisco og Moskva høyere oppe på prioriteringslisten. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Bedreviter
|
Trondheim er trolig en av Norges hyggeligste byer: ikke for stor og ikke for liten, og byen er i all hovedsak pen å se på og trivelig å vandre i. Det er brukbart med kulturtilbud og et ganske bra uteliv har det blitt de senere årene også. Jeg kan definitivt anbefale en tur til Trondheim, ja. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Absolut ateist
|
Det er altfor mange trøndere der.
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Me too. For nord-Norge starter nord for Bergen,ikke sant?
|
|
|
|
#77 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Noen verre? En søring bekjennerJeg har jobbet i Båtsfjord - laaaaangt Nord.
|
|
|
#78 |
|
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Noen verre? En søring bekjennerHvis jeg skulle bodd et annet sted enn Trondheim, da hadde jeg valgt Bergen. Den byen er utrolig vakker. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
flisespikker
|
Det er bare når man er ute i siste liten med julebillettene at det koster så mye å fly til f.eks. Tromsø, da.
|
|
|
#80 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sommeren i Finnmark er rett og slett magisk, det finnes ikke noe bedre ord for det.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|