|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ubehagelige filmer ...Starten på Wild at hart satte meg grundig ut i ganske lang tid. Den var aldeles grusom, og jeg gikk glipp av det meste av handlingen i filmen etter det. Ikke minst fordi da jeg endelig hadde begynt å komme til hektene igjen, kom den aldeles motbydelige voldtekts/kanskjevoldtektsscenen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Ubehagelige filmer ...Irréversible
|
|
|
#5 |
|
trøtt
|
Sv: Ubehagelige filmer ...
Jeg har den på DVD, men siden jeg har hørt at den er så grusom har jeg fremdeles ikke orket å se den.
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 18-12-07 kl 22:31. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Ja, den ble jeg også veldig satt ut av. Uff, den var fæl. Den grusomme skumle damen med sånn tykk sko. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ubehagelige filmer ...Siden Haneke er nevnt av flere i tråden, vil jeg oppfordre de som har gått glipp av den til likevel å få med seg hans siste film, som er et mesterverk; Caché (Skjult) fra 2005 med Daniel Auteuil og Juliette Binoche i hovedrollene. Den er ikke ubehagelig slik – for å holde oss til svært gode filmer – f.eks Requiem for a Dream, Salò eller A Clockwork Orange kan oppleves, men den har en svært trykkende og foruroligende stemning. Caché er nok den mest relevante filmen jeg har sett dette tiåret. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
trøtt
|
Caché hadde jeg planer om å se, men av en eller annen grunn ble det ikke slik. Den står høyt på listen over filmer jeg har planer om/ønsker om å se.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De tiltalte, er det den med hun jenten som blir gruppevoldtatt på et flipperspill og til slutt får dømt gjerningsmennene med hjelp av en kvinnelig advokat? Hvis det er den så har den scenen brent seg fast på netthinnen min for alltid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
trøtt
|
Ja, det er den.
|