|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Tja, hvis jeg gjør noen en tjeneste, f.eks hjelper de med barnepass eller å flytte, så gjør jeg det fordi jeg har lyst og forventer ikke penger for dette eller noe. Men hvis jeg en gang skulle be de om en liknende tjeneste, og få nei til svar, så ville jeg synes det var rart med mindre det var en opplagt grunn til at de ikke kunne hjelpe. Samtidig er jeg ikke redd for å hjelpe folk som jeg vet ikke har mulighet til å gjøre noe tilbake, men når folk som har mulighet ikke gidder å hjelpe deg igjen, da synes jeg det er frekt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?Jeg synes det er en selvfølge å hjelpe venner og familie når de trenger hjelp. Selvsagt holder jeg ikke regnskap over hvilke tjenester jeg har bidratt med.
Hvis jeg ba en venn om hjelp til noe og velkommende sa nei uten å oppgi noen som helst grunn for avslaget, ville jeg synes det var rart, helt uavhengig av om jeg hadde gjort vedkommende en tjeneste fra før eller ikke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?
Det er jeg forøvrig enig i. Holder heller ikke noe regnskap over tjenester, men er sikker på at vi uansett er på plusssiden. Samboeren min er tømrer og handyman av dimensjoner, slikt er veldig populært hos de som har ti tommeltotter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: "Tjenestebalanserer" dere?
Det synes jeg er en høyst gyldig grunn, bare så det er sagt. |
|