Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om julegavenes innhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 13:26   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Poenget kan vel like gjerne være at man ikke ønsker et rom fullt av plastræl og unngår det ved å sørge for at endel av gavene er praktiske? Min datter får sjelden leker og unyttige ting av oss. Nesten aldri faktisk. Det eneste jeg ikke har høy "trenger vi dette"-terskel på er hobbysaker som hun forbruker og bøker.

Vi har ganske mye familie og venner som kjøper gaver til Vesla både jul og bursdag, og de to dagene er nok til å fylle opp rommet hennes med ting hvis vi ikke begrenser det. Jeg ser det som at vi forebygger overforbruk ved å styre julegaveønskene i retning av noe nyttig. Heldigvis setter hun stor pris på å få nyttige gaver også. Vi oppfordrer også all familie til å kjøpe en gave hver for å begrense pakkemengden på julaften.

Nå sporer jeg forsåvidt litt av (men det er min tråd, så pyttsann!), men jeg mener faktisk at også leker er viktige for barn. Det å bare gi hobbysaker og bøker syns jeg personlig blir litt feil. Lek er viktig for barnas utvikling og læring. Derfor blir også lekene (gjenstandene) viktige. Barna mine skal alltid ha leker som er passende for alderen. Leker blir sånn sett "forbruksvare", for skrangle-leker med speil og bankebrett er for lengst fjernet fra våre barns rom. Man må ha en balanse mellom ulike typer av leker, og selvsagt hobbyting, bøker, puslespill, spill, konstruksjonsleker (lego, osv), små plastdyr, lekebiler og så videre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.